[LINUX:18952] linux + NT

From: Gokhan Mutlu (mutlu@staff.ege.edu.tr)
Date: Mon 21 Aug 2000 - 09:46:14 EEST

Herkese Merhaba,

Ben LINUX + NT 'yi soyle kurdum...(elimde 8 GB HDD var)

    1- HDD'de 2 GB'lik yer ayirdim ve NT yi kurdum...NT yerine windows9x
kuracaksaniz lilo icin sinirlama oldugunu unutmayin. Yani w9x'e tahmini
2.5 GB uzerinde alan ayirmayin.

    2- Daha sonra "start > administrative tools > Disk Administrator"
ile LINUX icin istedigim kadar yer actim(2.5 GB). Actigim alani
formatlamadim. HDD'deki geri kalan alanlara hic dokunmadim.

    3- BIOS'dan CDROM'dan acma ayarini yaptim. LINUX cd'sini CDROM'a
koydum...

    4- Daha sonra (LINUX kurulumu sirasinda) fdisk'i kullanip 2.5 GB'i
100Mb ve 2400Mb seklinde ayirip LINUX kurulumunu tamamladim. (Istenirse
hdd'nin kalan bolumu de fdisk ile bolumlere ayrilabilir)Bu arada lilo'yi
nereye yazdiginiz onemli degil veya kurmayin... (Ben kurmadim...Bu
durumda ya disket ile LINUX'u devamli acmaniz gerekecek veya "LINUX"
gibi bir ibareyi nt boot ekraninda gozukmesini saglamaniz gerekecek )

    5- NT'ye geri dondum. Ve D:(NTFS), E: (FAT16) formati attim. Sistem
sorunsuz calisiyor.

NOT:
    1- Bir den cok isetim sisteminin bir dez avantaji var... Bir isletim
sistemi cokerse
    cogunlukla digerleri 'de bundan etkileniyor. Format atmaniz
gerekebilir.
    2-LINUX mu, NT mi, digerleri mi gibi mail'ler geliyor. Bence
LINUX'un server alaninda NT'ye ustunlugu gercek... Biz LINUX'u takip
edelim ya da etmiyelim Dunya o yone gidiyor...

Gokhan Mutlu