[LINUX:18891] Re: biraz off-topic

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Thu 17 Aug 2000 - 13:58:26 EEST

On Thu, 17 August 2000, "Orhan Berent" wrote:

> server'cıların birgünlük sürede bir PC'yi toplayıp Linux ile temel internet
> hizmetlerini yürüttüğümüz bir zaman diliminde, lisanslı işletim sistemlerinin ve
> firma bazlı işlemcilerin makina performansı açısından farkları
> nedir. entium 3 işlemcili bir PC'yi ilk topladığımda hem
> makina performansı hem de donanım fiyatı açısından bana çok cazip gelmişti.Ultra Sparc 5 işlemcili Sol 7 ile karşılaştırdığımda şöyle bir cevap almıştım "Sparc üzerinde Linux niye çalıştırmıyorsun, akina performansı açısından çok iyi." Peki
> [...]

Selamlar...

Bu kocaman sistem ureticilerinin papagan gibi tekrarladiklari bir sey vardir. Cost/performance.. Fiyat/Performans. Ayni performansi kaca aliyorsunuz ? Hep bu noktadan saldirip cok tatli karlar ettiler. Fakat Sistemlerdeki dengesiz buyume onlara da yansidi. Hala onlarin da harddiskleri cok yavas. Ethernet kartlari anca 100 MBit vs. Tabi bu durumda orta karar server ihtiyaci olan firmlara yetecek gucte PC'ler ortaya cikti. NT'de bu acigi kapatip Gates'in banka hesabini biraz daha yukseltmek amaciyla turetildi. Gates'in ekonomi ve pazar ongorulerinin yarisi kadar teknik ongorusu olsaydi en atesli Windozcu ben olurdum zaten :))
Yani Orta karar, soyle 2000-3000 gercek kullanici (mail, web musterisi vs. degil) veya surec uygulamasina ihtiyaci olan firmalar icin Linux en yuksek fiyat performans oranini sunar. Fiyata isletme maliyetleri de dahildir. Fakat bazi noktalarda Linux artik biter. Burada buyuk sistemler veya ozel sistemler devreye girer. Hemen itiraz etmeyin, bir reklamciya Macintosh'tan baskasi yaramaz. Teknik olarak degil, baski, renk ayrimi, scan vs. hep Mac uzerine kuruludur dunyada, adam belki Mac olmayan bir sistemle cok iyi seyler yapabilir ama bastiracak yer bulmasi biraz zor olur.

Eee ? Peki hangi konuda buyuk sistemler ? Eger cok fazla guvenlik istiyorsaniz, Verilerinizin guvenligi real-time olarak cok onemli ise, sistemin gizlilik gereksinimi cok yuksek ise, Bankaya gidip 50 milyon dolar leasing basvurusu yapabilecek kadar paraniz varsa, Buyuk sistemler tercih edilmeli. Normal PC serverlere 1000 tane HDD takmak daha masrafli olabilir. Guvenlik yatiriminizin maliyeti, sistemin kazancindan fazla olabilir. Tabi Orta karar Solaris ve IRIX almak her zaman bazi avantajlar getirir. Bu olaya soyle bakmak lazim, parasi olan ferrari alir, TC yollarinda en fazla 180 ile gider, aynasi kirilir 250 milyon verir, italyadan gelecek diye 2 ay bekler.. parasi olmayan renault megane vs. alir, o da bu yollarda 180 ile gider, aynasi kirilir kosedeki parcacidan 15 milyon verir alir takar... Bilmem anlatabildim mi ? Bazilari lukse her zaman duskun olmustur..:))

Saygi ve sevgiler..