[LINUX:18885] Re: biraz off-topic

From: Sancar Saran (saran@ktg.com.tr)
Date: Thu 17 Aug 2000 - 11:41:29 EEST

Orhan Berent wrote:

> Merhaba Linux'un bu kadar yaygınlaştığı ve biz server'cıların
> birgünlük sürede bir PC'yi toplayıp Linux ile temel internet
> hizmetlerini yürüttüğümüz bir zaman diliminde, lisanslı işletim
> sistemlerinin ve firma bazlı işlemcilerin makina performansı açısından
> farkları nedir. Pentium 3 işlemcili bir PC'yi ilk topladığımda hem
> makina performansı hem de donanım fiyatı açısından bana çok cazip
> gelmişti.Ultra Sparc 5 işlemcili Sol 7 ile karşılaştırdığımda şöyle
> bir cevap almıştım "Sparc üzerinde Linux niye çalıştırmıyorsun,makina
> [...]

Selamlar,
bence bu yanitlamasi zor bir soru. Performans ama neye gore ?
Markali sistemlerin dayanaklari MARKALARIDIR, iste size stability vs vs
sagladiklarini soyleselerde, temelde yaptiklari
olayi biraz standardize etmekten oteye gidemiyor. Sahsi kanaatimce
uzunvadeli orta ve kucuk islerde X86 platformu en makul secenek
olacaktir. Eger bir intel sistemi sizi kurtarmiyorsa zaten isiniz yeteri
kadar buyuktur. Ozaman daha buyuk
maliyetler goz onune alinabilir.

Yazinin basindada belirttigim gibi sorun Markali yada markasiz
olmasindan kaynaklaniyor. Temelde markali sistemlerin daha iyi teknik
destek verdigi soylenir (sahsen hic kullanmadim). Kendi cikarimim olan
sirketlerdeki elemanlarin en fazla %10 u
kendini gelistirmeye muaittir teoreminden yola cikar isem. Eger buyuk
bir sirketteyseniz bir suru bilgisayariniz var ise
bunlari tek marka altinda toplamak sizin downtime oraninizi oldukca
asagiya ceker. (Tabii belli bir ucret karsiliginda)

Gelelim Sun Intel karsilastirmasina, eminim konu hakkinda cok daha fazla
bilgili arkadaslar vardir. Ancak benim gorusum
Sun cihazlarinin maliyetlerinin oldukca yuksek oldugu yonunde. Eger cok
kritik ve yuksek kapasite isteyen bir isiniz yoksa
gerekli degil. Ancak baska cikar yolunuzun olmadigi durumlarda
olabiliyor. Ancak elde kalan eski sun lara linux yukleyip ise yarar hale
getirmek oldukca revacta olan bir tutum :))

Uzun vadede benim gorebildigim X86 platformunun cok hizli gelistigi
yonunde, asiri pazar buyuklugu asiri bir arge yi beraberinde getiriyor.
Sonuc olarak bir karsilastirma yok, Inernetten arasaniz karisiniza bir
cok degisik fikir cikacak.
Belki amacinizin ne oldugunu soylerseniz bir sonuca ulasabiliriz....

Ps: Yani bana kalsa en iyisi Amiga. Ama piyasa kosullari bambaska...

--
Sancar Saran                    saran@ktg.com.tr
Koy - Tur Computer Networks System Administrator