[LINUX:18882] biraz off-topic

From: Orhan Berent (berent@altay.adm.deu.edu.tr)
Date: Thu 17 Aug 2000 - 10:58:48 EEST

Merhaba

Linux'un bu kadar yaygınlaştığı ve biz server'cıların birgünlük sürede bir PC'yi toplayıp Linux ile temel internet hizmetlerini yürüttüğümüz bir zaman diliminde, lisanslı işletim sistemlerinin ve firma bazlı işlemcilerin makina performansı açısından farkları nedir.

Pentium 3 işlemcili bir PC'yi ilk topladığımda hem makina performansı hem de donanım fiyatı açısından bana çok cazip gelmişti.Ultra Sparc 5 işlemcili Sol 7 ile karşılaştırdığımda şöyle bir cevap almıştım "Sparc üzerinde Linux niye çalıştırmıyorsun,makina performansı açısından çok iyi." Peki Sun'un bir modelini ele aldığımızda Sparc işlemciler İntel dünyası gibi sık sık yenileniyormu.Yoksa alacağımız cevap "efendim RISC tabanlı işlemciler şu kadar bellek yongasına bu kadar performans vb vb" gibi klasik cevaplar mı alacağız.Peki o zaman performans+maliyet+işletim sistemi+donanım gibi bir karşılaştırmayı nasıl yapalım.(tabii bu karşılaştırma içine entü''yü katamıyoruz maalesef :)))))

Yorumlarınız

Orhan Berent