[LINUX:18869] Re: Re: alias tanimlama ve print sorunu

From: Hakan Koseoglu (hakan@prosoft.com.tr)
Date: Thu 17 Aug 2000 - 08:41:48 EEST

Atila Abir IGCI wrote:
> Hakan Bey, uzun ugrasilar ve denemeler sonucu sunlari kesfettim, eger
> printer'e bir is gonderirsem /proc/parport dizini olusuyor, kendiliginden, ve
> bu durumda buradaki dosyalari edit edemiyorum.
Hmm hmmm, acikcasi ben lpr kullaniyorum, bu tur dertlerim pek olmadi :-)
En son makinam arkasinda lp denedigim zaman da kernel 1.2 ailesiydi, ben
de bir seyleri yanlis yapiyor olabilirim... Butun bunlardan sonra tek
diyebilecegim RTFM, yani bir printing-howto incelemekte yarar var. :-)

> dikkat ettiyseniz en basta dmesg | grep parport bi sonuc vermemisken isin
Dmesg'te grep edebildigimiz satirlar ilk basta olusan satirlar mi yoksa
sonradan yazilmis satirlar mi bir dmesg ciktisini inceleyerek ogrenmekte
yarar var. Dmesg'a tekrardan bu tur bir paralel port bilgisi
gonderiliyor mu bilemiyorum (ben benim makinamdaki paralel portu bu
denemeler icin enable ettim cunku).

> sonunda tekrar deneyince (printere bi is gonderdikten sonrada) yukaridaki gibi
> sonuc verdi. fakat bu durumda printere bi is gonderdim ama printer yine bos bi
> sayfa verdi (bazen gonderilen metnin ilk satirindan bir kac karakterler
Ilk gun sormam gereken soruyu sorayim, yazici nedir?

> interrupt-driven operation." hatasini vermedi. linuxu reboot edip root olarak
> sisteme girdigimde ise /proc/parport diye bir yer yoktu!! bu durumda yinde
Normal, gene basladigimiz noktaya donduk cunku, modul insert etmedik
veya paralel port gene bildigi noktaya dondu.

> Bu arada /etc/conf.modules dosyasinda sunlar var, belki gereklidir:
Bunlar cok gerekli degil, kisaltma acisindan...

> ilk iki satirdan sonrasi "sndconfig --noautoconfig" komutunuyla ses kartini
> tanittiktan sonra olustu, RedHat 6.2 yi ilk kurdugumda sadece ilk iki satir
> vardi. bu arada kullanilan kernel de 2.2.14-5.0 'dir.
Sndconfig de sound modullerini yukleyen bir programciktir zaten.