[LINUX:18850] Re: ntv-$s-nbc _de haber

From: Ozbek (ozbek@gis.net)
Date: Wed 16 Aug 2000 - 19:16:03 EEST

> Sizin de bahsettiginiz gibi bu MSNBC Microsoft'un bir sirketi ve onunla
> ilgili olarak istedigini yapabilir. Gozunuzu nefret burudugu icin NTV'nin
> bir yan kuruludu olan ntvmsnbc'yi de malesef Microsoft gibi gormeye
> baslamissiniz. Kastettiginiz Microsoft'un, Turkiye'nin gercek anlamda tek
> bagimsiz bir haber kurulusu olan NTV'nin haberlerine karistigimidir yani? Bu
> nasil olabiliyor? Onu da mi satin aldi?

iliski su sekilde, ntvmsnbc haberlerini direk olarak msnbc'den
alip turkceye ceviriyor. msnbc microsoft borazanciligini ingilizce
yapiyor, ntvmsnbc'de borazani aynen turkceye ceviriyor.
(bu arada yabanci bir haber kaynagini turkceye cevirip yaninliyan bir
sirket nasil oludurda "bagimsiz bir haber kurulusu" sayilabilir?)

> Altyapi derken kastettigim MSNBC'deki menu ve haber tasnif sisteminin
> kullanilisidir. Malesef bunu da anlayamamissiniz.

hayir tam tersine cok iyi anladim. "desktop publishing" hikayesinde
hala Windoze sistemleri kullaniliyor malesef, bu da yavas yavas
degisecek, goreceksin, ayrica bu temel sistemler degil, milletin
kisisel bilgisayar'i, tek kullanicili. haberlesme sistemlerine bakarsan
mutlaka Unix sistemleri goreceksin eminim.

> "Bir komunite nasil zarar gorur"? Once bunun uzerinde dusunmemiz gerekiyor
> galiba. Cunku eninde sonunda zarar goren bizleriz. Pazarlama karsi tarafi
> kotulemekle degil kendini iyilestirmeye calismakla baslar.

benim karsi tarafi kotulemek gibi niyetim yoktu, zaten karsi tarafin
ne oldugu sistemlerinden belli, ayrica kotulemeye gerek yok.
sadece MSNBC bullshitlerinin bu listede yeri yok bence.
eger microsoft reklami dinlemek isteseydim burada isim ne??

> Benim sozlerim gayet de masumane iken siz yine bunu kendinize bir borazan
> yapmayi bilmissiniz. Bundan cok buyuk uzuntu duydum. Ben normalde Linux'u
> cok bilmeyen birisi olarak (ki ogrenmeye calisiyorum) kendimi bu komunitenin
> icinde gormeye calisiyorum ama bu gibi durumlar beni sogutuyor.
daha ogrenecek cok seyin var gozukuyor. Bu kadar cabuk soguyacaksan
belki makinana NT install etmen daha iyi. instal ederken zamanini da
ntvmsnbc'deki bagimsiz haberleri seyrederek degerlendirirsin.

> Bu mektuplasmanin ozel bir duruma gecmesi gerekliydi cunku orasi teknik bir
> grup ve bu tur yazilarin orada yeri yok..

dogru burasi teknik bir grup o yuzden microsoft reklamlari baska kanala
lutfen.

> Saygilar
>
> Mustafa Senay

Saygilar