[LINUX:18697] Re: Ynt: yine bolumlendirme ???

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Fri 11 Aug 2000 - 13:07:28 EEST

On Thu, 10 August 2000, "omer eraslan" wrote:

> bende var 8,4 hdd ve su an onu kullaniyorum.toplam 2 fat32 birde linux
> partionum var.ilk önce dosun fdiski ile hdd i 3 e böldüm.c,d, ve e olarak.c
> ye windows 98 kurdum .e yi depo olarak kullanyorum.daha sonrada linux
> mandrake 7,02 yi kurdum d: ye.linux kurlum esnasinda sordugu zaman bu 2,
> bölümü yani d: yi gösterdim otomatik ayirma secenegini kullandim.oda d: yi
> kendisi swap ve native bölümlerini kendisi ayarrrladi bana pek bi i
> biakadi.sen hangi linux dagitimni kullaniyorsunki

Selamlar...
Bu isin standart bir proseduru yok. Fakat size soyle bir recete yazabiliriz:

1. Once fdisk, diskedit vs. ile tum partisyonlari sil.
2. DOS disketini kullanarak, DOS fdisk ile 1950MB primary, 4000MB extended partition olustur. FAT16 kullanma, cunku FAT16 ile 2GB icin bir hayli HD yer kaybin olur. Cluster meselesi.. 64K'nin katlarindan her artan icin 64K kaybedersin. Eger Win95OSR2 kullanacaksan, veya bunun DOS'unu, bu bir problem olmaz. DOS 6.22- kullanacaksan zaten sadece FAT16 kullanabilirsin.
3. extended DOS icersinde iki adet DOS partisyonu olustur.

1 - 1950 MB Primary DOS
2 - 4000 MB Extended DOS
      2a - 2000 MB D:
      2b - 2000 MB E:

Bunlari yapinca DOS tarafi duzgunce ayrilmis olur.. Artik windows veya DOS'u guzelce kurabilirsin.. Once Linux'u halledeyim sonra Win kurarim deme sakin. Linux'u tekrar kurmak zorunda kalirsin (Veya LILO'yu yeniden yuklemek, ki yeni baslayanlar bir hayli zahmetlidir..)

4. Linux kurulumu esnasinda otomatik part. yapma. Mount point / olarak native bir partisyon olustur. 2000 MB olarak ayir. Kalan icin Linux swap part. olustur.

5. Kuruluma devam et. Kurulum bitince gerekiyorsa /etc/fstab dosyasini duzenleyip Linux'un DOS part. ulasmasini saglayabilirsin. Mandrake bunu otomatikman yapiyor.

Sanirim problemin cozulmus olmali. Bu recete cok verimli degil. Fakat bir hayli pratik. Cunku /home, /boot vs. icin ayri part. olusturmak daha iyi olur. Fakat extended part. olusturmak vs. gerekir ki isi iyice karistirir.

Cozumu listeye yazarsaniz memnun olurum..

Saygi ve sevgiler..