[LINUX:18678] Re: telnet

From: Erol Ozcan (eozcan@superonline.com)
Date: Thu 10 Aug 2000 - 21:10:32 EEST

omer eraslan wrote:

> Yeni yeni linux dünyasına atılan bir arkadaınız olarak şimdide telnet
> olayına merak sardım.Kısaca aklıma takılanlar şunlar.1-telnet programı
> olarak windowstaki telent programı yeterlimidir.2-eger windows kurlu
> bir makinadan bu programı kullanarak linuxteki bir makineye
> baglanacaksam linuxteki ayarlar nasıl olmalaıdır veya bir başka
> degişle linuxte bu hangi programla sağlanır.3-telnet baglantısı
> kurluarak yapılan baglantıyla neler yapılabilir4-benim şu anda linux
> veya windows üzerinden tenet kullanarak baglanabilecegim server,pc
> varmıdır.

1- Windows ta hazir gelen telnet programi islev olarak isini yapar fakat
cok daha guzel telnet programlari bulabilirsiniz. Mesala baglantinizda
kullandiginiz username/password otomatik giren, text buffer i felan daha
guzel gibi...
2- Linux ta ( + diger unix lerde ) telnet islevini daemon olarak calisan
telnetd yapar. Genelde butun Linux dagitimlarinda telnetd yukludur. Ozel
bir ayari yok. Fakat sistem guvenlik koruma vs. nedeniyle tcp_wrappers
gibi programlar varsa her yerden lonk diye giremezsiniz. Orn.
/etc/hosts.allow
3- Telnet baglantisi ile shell de yapabildigin herseyi yapabilirsin.
Eger baglantiyi bir X server calisan makinadan yapiliyorsa grafik
arabirimi iceren programlarida kullanbilirsiniz.
4- ??? Burada demek istediginiz internet uzerinde bir yer ise oyle bir
yer var ama adresini tam hatirlamiyorum.

iyi calismalar...