[LINUX:18648] Re: Istanbul Linux kullanicilari toplantisi

From: Arif UYSAL (arif@kazma.amele.gen.tr)
Date: Thu 10 Aug 2000 - 11:06:57 EEST

Merhabalar..
Oncelikle şu konuya bi açıklık getireyim.
İlk giriş ücreti 5 milyon, yıllık aidat 10 milyondur. Bu yüzden, ilk sene
boyunca herkez 15 milyon vermek zorunda eger üye olmak istiyorlarsa.
Yine vesikalık konusunda, deftere işlendiğinden gerekli.. Internet
Teknoloji Derneği de en az bir vesilık ister.

Dernek ile üye olmam haricinde hiç bir görev ve rüthbem vs.. yok. Bu
durumda üyelere sağlanaçak kolaylıklar sadece benim fikrimin oldugunu
söyleyim.
Üyelere sağlanacak kolaylıklar, Linux CD lerinin belirli bi yüzde indirim
ile üyelerine sağlanması, Inet-tr gibi seminerlerde mümkünse. üyelerin
ögrenci indirimi görmesi, üyelere e-mail verilmesi (??), paraları bol
olunca, belirli aralıklarda toplu buluşma yapmaları, kendi
verecekleri seminerler icin belki paralı olursa, üyelere
bedava, gelenlerden 500 bin, 1 milyon para alınması.. vs. vs..

Kolay gelsin
ARİF

Şimdi madem tam belli değil, Aşağıda Denek tüzüğünden bazı alıntılar
vardır.

Madde 2: Derneğin Amacı
Dernek, aşağıda sıralanan amaçları gerçekleştirmek için, Linux işletim
sistemini kullanan kişileri bir araya getirir:
a. Linux işletim sistemi (LİS) ile ilgili kişileri ve kuruluş
temsilcilerini dernek çatısı altında toplayarak üyeler arasında etkin bir
iletişim ve çalışma ortamı sağlamak,
b. LİS ve Serbest Yazılım (SY) felsefesinin Türkiye'de tanıtılmasını ve
yaygınlaştırılmasını sağlamak,
c. LİS ile ilgili tanıtım ve eğitim faaliyetlerinde bulunmak
d. LİS çerçevesindeki gelişmeleri izlemek ve Türkiye'de duyurulmasını
sağlamak
e. LİS'in daha verimli kullanılması için kullanıcılar arasında bilgi alış
verişi sağlamak, derneğin birikimlerini ve olanaklarını bu bağlamda
üyelerinin kullanımına sunmak
f. LİS ve SY alanlarında her türlü araştırma ve çalışmaya destek vermek,
bu tür çalışmalara ön ayak olmak
g. LİS ve SY alanlarında ulusal ve genel sorunlara çözüm aramak
h. Ulusal ve uluslar arası kongre, konferans vb. etkinliklere aktif
katılım sağlamak
i. Türkiye'de yazılım teknolojisinin ve üretiminin geliştirilmesi için SY
ile sunulan ekonomik modeli tanıtmak, LİS ve SY temelli çözümler üretmek
j. Bilgi Teknolojileri alanında ulusal ve uluslar arası tekellerin
oluşmasına engel olmaya çalışmak
k. Bilgi Teknolojileri kullanımında ekonomi sağlamak
l. LİS ve SY kullanıcıları arasında sosyal ve kültürel etkinliklere ortam
hazırlamaktır.

Madde 3: Derneğin Etkinlikleri
LKD, Madde 2'de belirlenen amaçlarına ulaşmak üzere aşağıdaki çalışmaları
yapar:
a. Üyeleri arasında etkin iletişimi sağlamak için gerekli yayınları
muhtelif ortamlarda oluşturur, çalışma alanına giren konularda yayınlar
yapar
b. LİS ve SY ile ilgili standartların oluşması için ilgili kişiler ile
özel ve resmi kuruluşlarla işbirliğinde bulunur
c. LİS ve SY tanıtımı, eğitimi ve yeni teknolojilerin tanıtılıp
aktarılması, ortak kullanıcı sorunlarına çözüm bulunması amacıyla ulusal
ve uluslar arası düzeyde seminer, sergi, kurs, konferans, sempozyum
vb. toplantılar düzenler, başka kişi ve kuruluşlar tarafından düzenlenmiş
olanlarına temsilcileri aracılığı ile katılır
d. LİS ve SY konusunda her türlü araştırma, çalışma ve çalışanlara destek
verir; yazılım ve donanım olanakları sağlar, bu alanda çalışmaları teşvik
amacıyla yarışmalar düzenler. Burs, ödül vb. çeşitli maddi kaynaklar
sağlar
e. Amaçlarını gerçekleştirmek için ulusal ve uluslar arası kuruluşlarla
bilgi alış verişinde bulunur, üye olur ve birlikte çalışmalara katılır
f. Kullanıcılar arasında teknik, sosyal ve kültürel etkinliklere ortam
hazırlar
g. Derneğin amacına uygun hizmetler yürütmek üzere kurulu vakıflara üye
olur
h. Alternatif Bilgi Teknolojisi çözümleri oluşturarak bilgi teknolojisi
yatırımlarında tasarrufu destekler, çözümleri uygun gördüğü kurum ve
kuruluşlar ile paylaşır.

Madde 9.1: Derneğin Gelir Kaynakları
Derneğin gelir kaynakları aşağıda belirtilmiştir:
a) Üye ödentileri
b) Derneğin amaç ve etkinlikleri ile ilgili hizmetlerin yerine getirilmesi
ve çalışmaların istenilen hedeflere ulaştırılması için konu ile ilgili
kuruluşlardan alınan giderlere katılım payı,
c) Derneğe yapılan her türlü bağışlar,
d) Yayın, toplantı, yemek, gösteri, balo, gezi, konser, piyango
vb. faaliyetlerden elde edilecek gelirler,
e) Hizmet karşılığı elde edilecek gelirler,
f) Taşınır ve taşınmaz malların satılması veya kiraya verilmesi suretiyle
elde edilecek gelirler,
g) Eğitim, seminer, sempozyum, kurs ve sergi gelirleri,
h) Yardım toplama hakkındaki mevzuat hükümlerine uygun olarak toplanacak
bağış ve yardımlardan ibarettir