[LINUX:18553] RE: [LINUX:18443] Re: altdizin sayysy

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Mon 07 Aug 2000 - 22:02:56 EEST

On Fri, 04 August 2000, "Yavuz Sert" wrote:

> Selam
>
> Cevaplar icin sagolun.
>
> Bu problem, "yazilan bir program" veya sistemde karsilasilan bir sorunun
> cozumu icin cevabi aranan bir problem degil. Ben de deneme icin calisirken
> basima geldi, o yuzden sordum. Yoksa boyle bir dizinde ls komutu verilince
> ne kadar beklendiginin ve bunun kotu bir durum oldugunun farkindayim...
>
> Herkese iyi calismalar

Selamlar...

Gerci biraz gec oldu ama, maili ancak bugun okuyabildim. Bence bu tur sorunlarda, teorik limitler degil, pratik limitler onemli. Pratikte cok fazla dizin girdisi dosyalarin acilmasini yavaslatacagindan, ayrica directory caching icin daha cok kaynak tuketeceginden, kesinlikle onerilmez. Ornegin SQUID (Proxy) 16 altdizin, altina 256 altdizin acip web cache islemini yapar. Eger kerneli derlemeden once bir kac header dosyasini guncellerseniz, gene ext2 uyumlu 2 milyar kusura kadar dizin elde edebilirsiniz. Fakat bu verimli olmaz.

Cogu zaman pratik sinirlara dikkat etmek yeterli olur. Mesela linux 4 GB'tan fazla RAM kullanamaz, fakat kac kisinin buna ihtiyaci ve yeterince parasi vardir ? Ayni sekilde bir defada 1000 kadar program calisabilir. Fakat 1000 tane programin birden calismasi kimin isine yarar ? Bu kadar seye gereksiniminiz varsa buna uygun bir sistem secersiniz.

Turkiye'de bir kac sirket haric (Belki, Bankalar vs. gibi), Universiteler ve tum kamu kuruluslari dahil, Linux'un kisitlamalari herkesin isini gorebilecek kadar genistir.

Saygi ve sevgiler..