[LINUX:18449] Re: altdizin sayısı

From: Murat Koc (muratkoc@saneg.itu.edu.tr)
Date: Fri 04 Aug 2000 - 14:06:00 EEST

Selam,

> Saniyorum orijinal soruyu soran kisinin problemi
> bir dizin(directory) altinda, 32000+ dizin(directory) yaratmak.
> burada problem bash, veya perl ile ilgili degil. problem
> filesystem(dosya sistemi) yapisinda var olan limit.

Oyle.

> kullandiginiz sunucuda 100,000 dizin toplam olarak mi var
> yoksa tek bir dizin altinda mi var? (cevabi buyuk
> olasikla toplam olacak.) ben suse6.4'de dun aksam ext2
> filesystem'i kullanarak denedim gercektn 32,000 uzerine
> cikmana izin vermiyor.(bir dir dizin altinda 32000 dizin
> uzerine cikilmiyor.)

Buyuk ihtimalle toplam anlamistir.Yoksa kernel ile oynamadan veya onceki
cevabimda belirttigim degisiklikleri yapmadan recursive olarak defaulr
sistem uzerinde bunu yapamaz.

Veya baskasi yapmistir kendisi farkinda degildir!

ayrica cikiliyor.

> ben hala orijinal cevabimda direniyorum, tek bir dizin(directory)
> altinda 32,000 dizin(directory) yaratmak akil kari degil.
> boyle bir yapi yaratmak icin programciliktan pek anlamamak
> gerekli. eger programi(paketi) degistirmek mumkun degil
> ise o zaman sunar denemebilir.

Merak.
Acaba kac tane olur diye. Ben bu yuzden yapmistim.

> 1inci secenek: ext2 filesystem yapisini degistirmek icin
> parametreleri degistirerek yeniden compile edip, yeni ext2
> utility'leri yaratarak yeni bir filesystem yaratmak.(ext2.1
> diyelim bu filesystem yapisina, o zaman 32,000 uzerine
> cikmak mumkun olabilir. ama bunu kolayca yapmak
> mumkun mu bilmiyorum, ayrica bunu yaparken diger orijinal
> ext2 dosya sistemleri(filesystem) ile uyumlu
> olmasina dikkat etmek gerekli..)

Hic kolay bir is degil:))

> 2inci secenek: suse6.4'de yeni ortaya cikan bir
> dosya sistemi var, saniyorum ismi "Reiser FS".
> o denenebilir. "journaling filesystem" ayni zamanda.
> belki onda limit daha yuksektir. (belki 64,000 vs.)

Reiserfs SuSe ile beraber cikmadi. Ama ana sponsoru SuSE.
Ayrica default reiserfs journaling degil. Journaling icin patch yapman
gerekmekte.

> ama butun bunlari yapmadan once bu yapidan "siyrilmanin" bir yolu var
> mi ona bakmak gerekli. altinda 32bin directory'nin oldugu bir
> directory'ye girince ls gibi basit bir komut bile en az 1,2 dakika
> alacaktir calismak icin. bu neden ile boyle bir yapidan kacmak ilk
> yol. eger kacmak mumkun degilse yukaridaki methodlar denenebilir.

Siyrilmak icin onceki cevabimi deneyebilirsiniz.

86000 kusur dizin icin

time ls -R

real 1m52.421s
user 0m0.830s
sys 1m27.780s

bu da bu sureden sonra File name too long dedi:)))

Katiliyorum.

Birde bu dizinleri silme isi var:))
Gerci basit ama olsun.

IYI CALISMALAR