[LINUX:18372] Re: Ynt: [LINUX:18339] Re: Win9x istemci -- Samba sunucuarasında passwd guvenlik sorunu !

From: Sancar Saran (saran@ktg.com.tr)
Date: Tue 01 Aug 2000 - 15:50:12 EEST

Dayanamadim son bir kontrol yaptim, durum 1998 in aynisi, yani bu cephede
degisen bisi yok

Iki yolunuz var

Ya plainpassword gonderip /etc/passwd dosyasini kullanacaksiniz
Yada smbpasswd kullanarak ikinci bir paswd dosyasi yaratip Win9x ve Winnt 4.0
(anladigim kadari ile SP5 e kadar
destekleniyor)
bu sekilde sifrelenmis passwordler kullanacaksiniz...

Bu islemin bu sekilde gerceklestirilebilmesinin tek musebbibi M$. M$ kendi
iletisim ve sifreleme algoritmalarini kullandigi icin yapilabilecek fazla sey
yok. Birileri oturup urasmis Daha onceki M$ sifreleme sitemine bir cozum
getirmis (smbpasswd)
ancak Win2k daki yeni algoritma icin bir cozum su anda mevcut degil. Bir win2k
makinayi sambaya baglatmak icin
illaki plain password kullanmak zorundasiniz...

Ayrica Win2K sifreleme sitemi sadece ve sadece win2k to win2k ortaminda
gerceklesmektedir, yani bir Win2k domainine
win9x yada winnt 4.0 ekleyemessiniz. Eger M$ un modifiye edip uyumsuz hale
getirdigi kerberos sistemi denildigi gibi
M$ un kendi gelistirme haklari vs tarafindan korunuyorsa bunun asilmasininda
bir yolu yok...

Ha Win2K nin sifrelemesi cok iyidir cok acayip bi guvenlik saglarmi ? Valla
bilemem, ancak bildigim tek sey var
oda M$ a hicbir zaman guvenilemeyecegidir...

Sonucta secim sizin, isterseniz once sambayi kurun bir calistirin, eger
guvenlik acigi endise ettiginiz kadar
sizi zorluyorsa ozaman win2k lisanslari (sanirim bilgisayar upgradeleride
gundeme gelir ozaman) icin ucret
odemeye baslarsiniz..

Iyi calismalar dilerim

--
Sancar Saran                    saran@ktg.com.tr
Koy - Tur Computer Networks System Administrator