[LINUX:18368] Re: Ynt: [LINUX:18339] Re: Win9x istemci -- Samba sunucuarasında passwd guvenlik sorunu !

From: Sancar Saran (saran@ktg.com.tr)
Date: Tue 01 Aug 2000 - 14:55:43 EEST

"M. Erdi Cinar" wrote:

> [...]
> connect to Samba, Windows will send its password, which will be used to
> authenticate you for each share. We won't worry about profiles for the
> moment; we'll cover them in Chapter 6, Users, Security, and Domains. We
> should point out, however, that there is a small security risk: someone can
> steal the password file and decrypt the passwords because it's weakly
> encrypted. Unfortunately, there isn't a solution to this with Windows 95/98.
> In Windows 2000 (NT 5.0), the password encryption should be replaced with a

Sanirim burda bahsettigi windowsun cachelemek amaci ile passwordlerinizin bir
kopyasini
calistigi makinain diskine kopyalamasi. Registryde yapilacak bir degisimle
client makinalarin paswordleri cachelemesi onlenebilir. Benim asil dusundugum,
samba winxx arasi authentication esnasinda giden password'lerin
plain olmasi. En son 1998 de kullandim sambayi, ozman plain text olarak
gondermek zorunda kalmistim.
Yani biri sniffer kullanip passwordleri alabilir. Bence asil sorun burda.

Iyi calistirmalar dilerim...

Not= Eger ogrencileriniz arasinda bu kapasitede arkadaslar varsa onlari kendi
tarafiniza cekmeniz daha iyi olur,
yuksek limitli kotalar hep ise yaramistir :)

> Benim kaygim , örnegin bir kampus uygulamasin da kirilan sifreler nedeniyle
> SAMBA sunucudaki hesaplarinda kirilmis olmalari durumudur. Okudugum
> dökümanlara göre MS-win9x istemcilerde kullanilan passwordler sunucudaki
> passwordlerle ayni olmak zorunda. Bu durumda sunucudaki hesaplar da kirilmis
> oluyor.
>
> Saygilarimla,
>
> M.Erdi Cinar erdi@baskent.edu.tr

Koy - Tur Computer Networks System Administrator