[LINUX:14878] RE: mysql

From: Umut Gökbayrak (umutgokbayrak@operamail.com)
Date: Fri 21 Apr 2000 - 08:37:48 EEST

Merhaba,
Ornegin db adli bir veritabanimiz olsun ve bunu dbuser adli bir kullanicinin
kullanmasini istiyoruz... Mysql konsolunda "grant usage on db.* to
dbuser@localhost;" komutunu verdigimiz anda kullanici daha once MySQL de yer
almamissa bu kullaniciyi acmis ve db veritabanina baglanma hakki vermis
olursunuz. Ardindan da yine MySQL konsolunda "grant
select,insert,delete,update on db.* to dbuser@localhost;" komutu ile de
gerekli haklari verirsiniz. Secimsel olarak alter,drop gibi haklari da
verebilirsiniz. Ardindan Linux konsolunda "mysqladmin -u dbuser password
yeni_þifre" komutu ile de kullaniciya istediginiz sifreyi verirsiniz.

Bu soylediklerimi bir kez deneyiniz olacak....

Iyi Calismalar
Umut Gokbayrak
Onar Internet ve Network Hizmetleri Ltd Sti
http://www.onar.com.tr