[LINUX:14860] Re: mail server - dns ayarlari

From: Baris Metin (barism@beykent.edu.tr)
Date: Thu 20 Apr 2000 - 13:41:49 EEST

Selamlar;

        Bunun için DNS inizde extra.mydomain.com için bir zone tanımlayıp.
bu zone için mail server ı da herhangi bir makine gösterebilirsiniz.

/etc/named.conf 'a su satırları;

zone "extra.mydomain.com" {
        type master;
        file "named.extra";
};

/var/named klasöründe (named.conf'da farklı bir dizin belirtmediyseniz
tabi.)
oluşturacağınız named.extra dosyasında da istediğiniz bir makinayı MX
kaydıyla bu zone için
mail server olarak belirleyebilirsiniz.

Umarım yardımcı olabilmişimdir .
İyi günler, iyi çalışmalar.

Murat Kasikcioglu wrote:

> merhaba,
> redhat kurulumu bir makineye dns server kurdum ve mydomain.com adresine
> gelen sorgulamalara cevap veriyor. (@mydomain.com) mail isteklerini
> internal bir makineye yonlendiriyor.
>
> @extra.mydomain.com maillerini baska bir mail server'a yonlendirmek
> istiyorum.
> bunun icin dns server'da ne gibi bir ayarlama yapmak gerekir.
>
> iyi calismalar,
>
> --
> Murat Kasikcioglu
> Innova Consulting Company