[LINUX:14836] Re: Farklı Ağlardan Telnet ve FTP

From: Sezai YILMAZ (bbm754@hacettepe.edu.tr)
Date: Thu 20 Apr 2000 - 10:18:53 EEST

On Thu, 20 Apr 2000, Taner TANRISEVER wrote:

> A.B.C.0 ağındaki bilgisayarlar aynı ağdaki Linux makinalara problemsiz
> telnet ve ftp yapabiliyorlar.
> fakat
> D.E.F.0 agindaki bilgisayarlar A.B.C.0 agındaki Linux lara telnet yada ftp
> yaptıklarında 1-2 dakika bekliyorlar. bağlantı gerçekleştikten sonra
> hiçbir fark kalmıyor.
>
> Bu arada D.E.F.0 ağındaki makinaların linuxlardaki weblere ulaşmalarında
> hiç bir problem yok.
>
> Routing Table lar problemli degil, problem ne olabilir?

Sorun log tutulurken telnet veya FTP istemcisinin IP adresi yerine DNS
isminin yazilmasinin log takibi acisinda daha kolay olmasindan
kaynaklaniyor. Bu nedenle telnet veya FTP server olan UNIX makinalar
reverse DNS sorgusu yapma ihityaci duyuyorlar. Eger istemcilerin reverse
DNS kaydi yok ise bu islem biraz uzun suruyor (taaa yurt disindaki kok
DNS sunucularina kadar istem gidebiliyor). Cevap alinamayinca da mecburen
loga IP adresi kaydediliyor. Kisacasi sorunu asmak icin A.B.C.0 agindaki
tum makinalarin reverse DNS kaydini yapmalisiniz.

kolay gelsin

sezai