[LINUX:14819] Re: proxy den cikmak

From: Selami AKSOY (selami@FliPPeR.BiTaV.Org.TR)
Date: Wed 19 Apr 2000 - 21:32:28 EEST

On Tue, 18 Apr 2000, Ertan Kucukoglu wrote:

> Merhaba,
>
> Internete linux makinadan ulasabiliyor musun? 'ping www.linux.org.tr'
> komutuna cevap alabiliyorsan direk ulasiyorsundur.

Microsoft Proxy Uzerinden Internet eriSimi olduGunu sOylUyor.. Direk olarak
ping Cekebilmeyi nasIl dUSUnUyorsunuz anlamadIm aCIkCasI..

> Eger ulasmiyorsan
> 1. NT server'i gateway olacak sekilde ayaryip linux'un IPsine internet
> erisimi icin yetki verebilirsin. Linux makinada da default gateway olarak NT
> makinanin IP numarasini gosterirsin. Boylece squid uzerinde hicbir ekstra
> ayar yapmadan kullanabilirsin.

MS Proxy kullanIldIGIna gOre ulaSamaz.. Proxy Uzerinden CIkIldIGI iCin o
makinenin default gw olmasI veya olmamasI da internete CIkmak aCIsIndan
birSey deGiStirmez.. Bi de squid olaya nerden girdi onu anlamadIm yani
internet'e ms proxy Uzerinden CIkmak iCin squid mi gerekiyor? ilginC :)

> [...]
> Eger bash kullaniyorsan asagidakiler isini gorur. Ancak diger shell ler icin
> man sayfalarina bakman gerekli.
>
> http_proxy="<http proxy server adresi>"; export http_proxy;
> ftp_prpxy="<ftp proxy server adresi>"; export ftp_proxy;
>
> ornegin http ve ftp proxy server adresleri 192.168.0.1 ise yukaridaki
> satirlar soyle yazilmali:
> http_proxy="192.168.0.1"; export http_proxy;
> ftp_prpxy="192.168.0.1"; export ftp_proxy;
>
> Yukaridakiler gibi tanimlamalari lynx calistirmadan once yaparsin. (veya
> acilista yaparsin.) sonra lynx otomatik olarak belirtilen proxy server

/etc/lynx.cfg dosyasIna da direkt yazIlabilir..

> resolv.conf icine ISP'nin sana saglayacagi Domain Name Server (DNS)
> adreslerini girmen gerekir. Ancak mutlaka kendi ISP'nin DNS numaralarini
> kullanman sart degil. (Bunu ISP'ne sorarsan soyle diyorlar "Bizim
> DNSlerimizi kullanmayan kullanicilarda problemler yasanabiliyor. Bazen
> hattan kopmalar yasanabiliyor...") Ben su anda ISPmin DNS serverlarini
> kullaniyorum. Farkli bir DNS server kullanmayi denemedim aa zannediyorum cok
> buyuk bir problem cikmayacaktir. Superonline icin asagidaki satirlar isini
> [...]

proxy Uzerinden internet eriSimi yapan bi makinede local network dISInda
bir dns tanImlamak hiC mantIklI bir olay gibi gelmiyor bana..
Ancak Uzerinde ms proxy CalISan makine dns iCin proxy lik te yaparsa veya
Uzerinde dns server CalISIyorsa onun Uzerinden yapIlabilir sorgulamalar..