[LINUX:14646] ColdFusion & ASP & PHP & PERL & JSP vb.

From: Oguz Demirkapi (oguz@4tr.de)
Date: Fri 14 Apr 2000 - 11:44:43 EEST

Selamlar,

Internet uzerinde uygulama geli$tirmek icin farkli alternatiflerden
hangisinin i$imize ne kadar yarayacagini tarti$mak uzere ce$itli
fikirler soylenmekte. Ancak gercekten ne icin, ne kadar, nasil sorulari
goz ardi edilmekte diye du$unmekteyim. Algiladigim kadari ile her
ki$inin ihtiyaclari farkli ve bence bu ihtiyaclara gore farkli cozumler
onerebilmek mumkun. Ayrica ki$ilerin onceki deneyimlerini bir kenara
birakip farkli denemelerde bulunmak uzere var olan tecrubelerini
unutmalarini da beklemek yanli$ diye du$unuyorum.

Onun icin $u uygulama yazilimi $u yuzden iyidir derken ihtiyaclari
gozardi etmemek gerekir diye du$unmekteyim.

PHP, ASP, PERL, C/C++, JSP yada ColdFusion. Hangisi "iyi" sorusunun
yanitinin "neye ihtiyacim var" ve "nasil bir yonelimim var" sorularinda
aranmasi gerektigini du$unuyorum.

Bu amacla farkli olan bu cozumlerin ozelliklerini sunmak ve ki$ilere
tercih hakki vermek en uygunu sanirim.

Bu yuzden sizlere bazi sayfalari iletmek istiyorum. Umarim yardimi olur.

PHP
     http://www.php.net/FAQ.php3

ASP
     http://msdn.microsoft.com/library/backgrnd/html/msdn_aspfaq.htm