[LINUX:14548] HDD - file monitor , HP 710c , TR karakter

From: Onur Kucuk (okucuk@yahoo.com)
Date: Wed 12 Apr 2000 - 20:40:47 EEST

 Selamlar,

1 )

 Linux da bir script vs calistirdigim zaman bunun
hangi dosyalara eristigini ( okuma - yazma ) nasil
ogrenebilirim ? Oncelikli amacim bi configurasyon
scriptini calistirdigimda hangi dosyalarda ne
degisiklikler yaptigini bulmak. Bu aslinda bir
yerlerde loglaniyor mu ? ( ki pek aklima yatmadi, her
erisim loglansa, ohooo ) yoksa benim isime yarayacak
bisi var mi ?

2 )

 HP 710 c yi bir turlu calistiramiyorum, print etmeye
calistigimda sistem sanki isi bitmis gibi davraniyor
ama printer da hic bir hareket yok. Bunu yapabilen, ya
da bu konuyla ilgili bilgi nerden bulabilirim yardimci
olabilecek var mi acaba ? ( end of page gibi filtre
ayarlariyla ugrasmaktan printeri acik tutma vs ye
kadar pek cok seyi denedim, internette search ettim,
HP nin sitesinde bisi bulamadim ( belki ben bulamadim
tabii olabilir ) ama bir turlu sonuca ulasamadim.
Elimde kullandigim mandrake 6.1 ile gelen alpha
driverlardi, daha yenisi var mi acaba ? en azindan
beta ! )

3 )

 Mandrake 6.1 de , konsol, midnight commander ve X
icin turkcelestirmede hic bir problem yasamiyorken
mandrake 7 de konsolda bir turlu beceremedim. Sorun,
konsolda turkce yazabiliyorum, ama turkce
karakterlerin bazilari gorunurken bazilari gorunmuyor
! Sorun fontlardanmis gibi, mandrake 6.1 de fontlari
ayarlamadan cikan karakterler 7 de yine cikiyo, ama
diger "ozel" TR karakterler cikmiyor ! Yerine baska
bisi de yazmiyor, tam bir bosluk ! Trq ve Trqlatin ile
( lat_5 miydi neyse ) denedim, bisi degismedi,
mandrake sitesinde de bu konuyla ilgili bisi
bulamadim( patch falan )! Yardimi olacagindan eminim,
konsolda midnight commander calisirken cerceve
kenarlarini da gostermiyor ! ( 8 bit input output
falan ayarladim ..) Sanki ascii kodu belli degerlerin
uzerinde olan karakterler gorunmuyo gibi. Bu konuda ne
yapabilirim ?

 Yardimlariniz icin simdiden tesekkurler <=O)