[LINUX:14491] RE: Hangi Modem ? sorusuna elden geldigince cevapla r

From: Alper (alper@eksen.com)
Date: Wed 12 Apr 2000 - 08:53:14 EEST

>Hangi modemi secmeliyim sorusuna cevap olarak hazirladigim bir faq
>dokumanini http://www.grup.com.tr/linux/modem adresinde bulabilirsiniz.
Bu
>belgede marka-model degil nitelik yonuyle bir irdeleme yapilmistir.
Guzel bir dokuman olmus tesekkurler... :)

Yalniz ufak bir nokta var, bircok yerde yanlis soylendigini gordum.
Internal modemlerin sadece jumperlilari linux'ta taninir gibi bir soz
var. Onemli olan modemin pnp de olsa normal bir adrese ve irq'ya sahip
olmasi sonucta. O yuzden senin de yazinda soyledigin gibi sistemin
bios'undan com2'yi disable edip pnp bir modem takarsan modem acilista
com2'ye yerlesir ve linuxa tanitilabilir. Ornegin ben uzunsuredir Supra
exp. 336 int. pnp modemimi linuxta kullaniyorum. Tabi rockwell cipli
hardware modem. :)

Bu dokuman formatinda baska bir yazi daha gormustum, hdparm'la ilgili, o
da senin sitende miydi?

iyi gunler

Alper Oguz
alper@eksen.com