[LINUX:14358] birkac soru

From: Egemen BAL (ebal@tradesoft.com.tr)
Date: Thu 06 Apr 2000 - 23:37:34 EEST

Arkadaslar birkac sorum var yardımcı olursanız sevinecem.

1-Telnet le baska bir linux makinasına login oldugumuzda , baglandıgımız
makinanın ustunden kendi makinamıza nasıl dosya indiririz ?

2-Makinanın Bios'unda Default NumLock Acık oldugu halde biliyosunuzki linux
acıldıgında kapanıyor. Bunu acmanın bi yolu varmı _?

3-Cd kazımakta kullandıgımız iso image 'yi nasıl yaratırız ? "mkisofs" degil
sorumun cevabı belirteyim....!!!

Bu arada daha once sormustum cevap gelmemisti. "Linux kurduktan sonra
yaratılan bir ext2 diski nasıl kullanıma acarız" demistim. Cevabı mkfs veya
mkfs.ext2 komutu. Dos partitionunu kullanıma acmak icin mkdosfs veya
mkfs.msdos komutu. raid yaratmak icin mkraid komutları....Tabii bu komutlar
format tan farksızlar. Dikkat...

Ve bu arada bash programing le ilgili cok guzel bir yazı buldum ekte
bulabilirsiniz. Dosya biraz buyuk afedersiniz.
Ilgilendiginiz icin tesekkurler ..

Iyi calismalar...

Egemen