[LINUX:14286] RE: ftp de güvenlik

From: Umut Gökbayrak (umutgokbayrak@operamail.com)
Date: Tue 04 Apr 2000 - 18:01:59 EEST

Merhaba,
FTP' de bir ust dizine cikamamalari icin /bin/ls in her kullanicinin home' una
atilmasi gerektigini arkadaslarimiz belirttiler. Fakat Red Hat 6.1
kullandiginiz icin soyluyorum maalesef ki bu yeterli olmuyor. ls komutu Red
Hat' de dynamic olarak compile edilmis geldigi icin ya kendi ls' inizi source
kodundan static olarak derleyeceksiniz ya da her kullanicinin home dizinine
bir de lib dizini ekleyeceksiniz. Aksi takdirde kullanicilar dizinlerine duser
ve bir ust dizine gecemez ama yine de hic bir sey goremezler. Bu lib dizini
icerisine asagidaki dosyalari koymaniz gerekmekte.

ld-2.1.2.so
libc-2.1.2.so
ld-linux.so.2 -> ld-2.1.2.so
libc.so.6 -> libc-2.1.2.so

( > isareti symbolic linkleri temsil etmekte)

kisitlama yapmak istediginiz her kullaniciyi sinirlamak yerine kisitlamali
kullanicilariniz icin ortak bir grup belirleyip bu grubu ftp guest olarak
tanimlamaniz hayatinizi kolaylastiracaktir.

Iyi Calismalar
Umut Gokbayrak
Onar Internet ve Network Hizmetleri Ltd Sti
http://www.onar.com.tr