[LINUX:14238] Mandrake 7.0 "Eksik Isletim Sistemi" Mesaji

From: Taner TANRISEVER (taner@balikesir.edu.tr)
Date: Mon 03 Apr 2000 - 17:16:53 EEST

Mandarake 7.0 kurarken karşılaştığın bir problem ile ilgili yazıyorum.

Elimdeki Pentium III 550, 128 MB, ve üzerinde 4 SCSI yaklaşık 30 GB disk
ve bir IDE CDROM bulunan bir bilgisayar.

Mandrake 7.0 defalarca kurmaya çalışmama karşın restart ettiğimde

"Eksik İşletim Sistemi"

mesajı ile karşılaşmam.

İlk kuruşumda Uzman kurmaya çalıştım. olmadı (Tabii ki lilo istiyorum
dedim). Yukarıdaki mesajı alınca Herhalde işletim sistemi ilk 1024 içinde
değil bu nedenle makina açılmıyor diye düşündüm.
Sonra 8.5 diski otomatik olarak Mandrake 7.0 a böldürdüm. yine çalışmadı.
fdisk ile /dev/sda yapısı yakalaşık olarak aşağıdaki gibiydi.

             boot Start End Block Id System
/dev/sda1 * 1 1 8001 83 Linux
/dev/sda2 2 1116 --- 5 Extended
/dev/sda5 2 192 --- 83 Linux
/dev/sda6 193 223 248976 82 Linux Swap
/dev/sda7 224 1116 --- 83 Linux

/dev/sda1 /boot
/dev/sda5 /

oldu. her ihtimale karşın lilo oluştrumadan önce bir rescue disket de
hazırladım. fakat yeniden restart sonrası aynı hata mesajını aldım.
Rescue disketle açmaya kalktığında ise /dev/sda5 üzerinde sistemin
bulunamadığına dair mesaj ile karşılaştım.
Bunun nedeninin /dev/sda5 inde extended partition da bulunan bir kısım
oldugunu düşündüm. ve bu nedenle partition ayırmasını elimle yaptım. ve
yukarıdaki benzer yapıyı kurdum. fakat / dizini extenden partition dışına
aldım. sonuç yine başarısızdı. Bu kez /dev/sda1 1 den 192 ye kadar ayırdım
ve / buraya koydum fakat hala

"Eksik İşletim Sistemi"

mesajını alıyorum.

İlginize Şimdiden teşekkürler.