[LINUX:14223] Re: fontlar

From: Murat Arslan (arslanm@core.marketweb.net.tr)
Date: Mon 03 Apr 2000 - 10:16:40 EEST

On Mon, 3 Apr 2000, VASFI UYSAL (IT-MEB-OSC) wrote:

> Merhabalar Arkadaşlar
>
> Ben aynı makinada win98 ve Mandrake linux 7.0 kullanıyorum
> bu win98 deki %windir%/fonts un altındaki fontları linux tanda
> kullanabilmenin bir yolu varmı
> eger bunun bir yolu varsa windoz bildiğim kadarı ile ( türkce versiyonu en
> azından ) iso 8859-9 fontları kullanıyor
> türkce karakter problemni ile ugrasmak yerine bu fontları kullanmayı
> deneyebilirim diye düşünüyorum
>
> Saygılarımla..
> ve şimdiden teşekkürler..

Istediginiz fontlari /usr/X11R6/lib/X11/fonts/ altinda istediginiz
bir dizine kopyalayin, mesela myfonts altina

sonra da /etc/X11/XF86Config dosyasinin icindeki FontPath
bilgilerinin hemen altina $u bilgiyi yazin:

FontPath /usr/X11R6/lib/X11/fonts/myfonts

X Window'u restart etmeniz ya da 'xterm'den

`xset +fp refresh' komutunu girmeniz yeterli..

Bundan sonra yeni fontlarin aktif olup olmadigini
`xlsfonts' komutu ile gorebilirsiniz..

wm menu'lerden klavye tipini degistirmek icin ise asagidaki
minik scriptleri kullanabilirsiniz:

------- /bin/x_trq ---- >8 -------
#!/bin/sh
xmodmap /usr/X11R6/lib/X11/etc/xmodmap.trq
/usr/local/enlightenment/bin/eesh -e "dialog_ok \
        Klavye ayarlandi: Turkce Q"
------- /bin/x_trq ---- >8 -------

------- /bin/x_usd ---- >8 -------
#!/bin/sh
xmodmap /usr/X11R6/lib/X11/etc/xmodmap.std
/usr/local/enlightenment/bin/eesh -e "dialog_ok \
        Keyboard set: US English"

Tabi ustteki iki script enlightenment'in programi olan
`eesh'i kullanmaktadir. WM'iniz E degilse o satiri
cikarabilirsiniz.

Bu iki scripte (/bin/x_trq ve /bin/x_std) wm'inizin
menulerinden ula$arak klavye modelini X'den
degistirebilirsiniz.

-arslanm