[LINUX:14197] com3 ve com4'ün IRQ'lari nasil degisir?

From: Ertugrul Komut (linux@gul.net.tr)
Date: Sun 02 Apr 2000 - 04:37:23 EEST

Merhaba,

Win98 de com portları ekleyip IRQ ları atanabiliyor..
ben Mandrake 7.0 kullanıyorum.
Bunda com3 ve com4 oluşturdum (I/0 kartı ile) bunlar com1 ve com2 nin IRQ larını kullandığından çakışma yapıyor.. ve bu çakışma SORUNA SEBEP OLUYOR.)
(aynı IRQ yu kullanan com1 ve com3 e takılan modemler minicom ile çalıştırıldığında 1 tanesi parametreleri girilen değerleri uzun süre sonra ekrana çıkarıyor gibi sorunlar..)

Şimdi ben Com3 ve Com4 ün IRQlarını Mandrake 7.0 da nasıl değiştirebilirim?

(BIOS'ta herşeyi denedim. şöyle ilginç bişrşey çıktı com3 ün IRQ sunu 10 yaptığımda Bilgisayar açılışında (LILO dan önceki ekran) görüyor ama Linux te yine com1 in IRQ sunu aldığı yazılıyor.)

Acil olarak yardımlarınızı bekliyorum.
Şimdiden teşekkürler,

Ertugrul Komut