[LINUX:14190] Re: I/O kartı üzerindeki com3 ve com4'ün IRQ'lari

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sat 01 Apr 2000 - 17:03:03 EEST

On Sat, 01 April 2000, "silmeyin" wrote:

> Com3 ve Com4 de olmak üzere 4 Com portu kullanabilmek için bir I/O kartı taktım.
>
> I/O kartı üzerinden com1 ve com2 yi disable edip, karttaki portların Com3 ve Com4 olmasını sağladım.
Eger portlari disable ettiyseniz, ortada hic port kalmamistir.
BIOS acilis ekraninda COM Ports satirinda
3F8,2F8,3E8,2E8 rakamlarini gormelisiniz.

> Sorum şu;
> Com portlarının IRQ sunu nerden görebilir/değiştirebilirim.
Com portlarinin irq'larini,
BIOS'ta, Integrated Peripherals'te gorebilirsiniz.

Sanirim makinada 4 com portu istiyorsunuz. Bunun icin soyle bir yol
izleyin.

1. I/O karti nasil bir kart ? Eger ozel bir kart degilde eski 386/486'lara takilan Multi I/O kartlarindan ise 2. Secenege gecin. Degilse kartin Kitapcigina bakip bu yazinin devamini okumayabilirsiniz.
2. I/O portundaki jumperleri default yapin. Bu durumda UART0 - Com1
UART1 Com2 olacaktir. Bu arada kart Multi I/O karti ise, FDC ve LPT'yi
disable yapin yada secondary FDC ve LPT2 (278 yada 3BC) yapin.
3. BIOS ta Integrated Peripherals'ten COM1'i 3E8/IRQ4, COM2'yi 2E8/IRQ3 yapin.
4. Boot ederken, LILO cikmadan pause tusuna basin. Serial Ports (Com ports vs.) olarak 3F8,2F8,3E8,2E8 rakamlarinin tamamini gormelisiniz. Aksi halde I/O kartini tekrar ayarlayin.
5. 2..4 islemleri dogru olup rakamlari gordunuzse 4 tane portunuz hazirdir. ttyS0 ve ttyS2 IRQ 4 ile ttyS1 ve ttyS3 IRQ 3 ile calisir. Cakisma genelde sorun cikarmaz.
6. /proc dizininde bir yerlerde serial portlarin hangi I/O ve IRQ'lari kullandigi gosteriliyor. sayi olanlar calisan programlardir, diger dizinleri karistirin. mc ile bu islem cok kolay olur. Su an bir musterimizde Win98 ile cevap yaziyorum. Dizin adi tam aklimda degil. Sanirim listede uygun dizin adini verebilecek arkadaslar vardir.