Re: [[LINUX:9655] Re: Boot problemi-Buyuk disk]

Subject: Re: [[LINUX:9655] Re: Boot problemi-Buyuk disk]
From: Ahmet Aksoy (ahmetax@netscape.net)
Date: Mon 18 Oct 1999 - 01:26:58 EET DST

>Doruk Fisek <dfisek@fisek.com.tr> wrote:

>Bu zorlamadan kastiniz nedir? Bios diski duzgun olarak goruyor mu?
Zorlamadan kastim su: Bios'un AutoDetect'i ile Hard disk ozelliklerini sisteme
tanitmak istedigim zaman 16383 silindir, 16 kafa ve 63 sektor ile diskin
sadece 8 GB'ini goruyor.(LBA).
Modu Normal'e cevirerek silindir sayisini 19885 yaptigimda disk tam kapasite
ile taniniyor.

>Bir diskten boot edebilmeniz icin, bios'un o diski duzgun olarak gormesi
>gerekir. Gercek degerleriyle. Yoksa ek bir program ya da disket olmadan
>boot edemezsiniz.

>Ornegin 486 bir makinaya 10 giglik bir disk takabilirsiniz ama ondan boot
>edemezsiniz. Ama ornegin onun onune bir 300'luk disk ekleyip ondan boot
>ederseniz, 10 giglik diski kullanabilirsiniz (linux bios kisitlamasi
>olmadigindan problem yasamayacaktir).

>4 giglik kisma win9x kurup calistirabildiniz mi?
Bu kismi sadece formatladim. Kurulum yapmadim. Ama, birazdan deneyecegim.