Re: [LINUX:9653] Boot problemi-Buyuk disk

Subject: Re: [LINUX:9653] Boot problemi-Buyuk disk
From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Sun 17 Oct 1999 - 22:57:10 EET DST

At 10:15 PM 10/17/99 +0300, you wrote:

>BIOS'u biraz zorlayarak sisteme tanittigim 10.2 GB'lik Quantum FireBall CX
>diskin ilk ~4 MB'lik kismini win9x icin, kalan 6 GB'i da linux icin ayirdim.
>linux bolumune Slackware 4.0 kurdum. Kurulum sorunsuz gerceklesti. Ancak, lilo
>basarisiz oldu.
Bu zorlamadan kastiniz nedir? Bios diski duzgun olarak goruyor mu?

Bir diskten boot edebilmeniz icin, bios'un o diski duzgun olarak gormesi
gerekir. Gercek degerleriyle. Yoksa ek bir program ya da disket olmadan
boot edemezsiniz.

Ornegin 486 bir makinaya 10 giglik bir disk takabilirsiniz ama ondan boot
edemezsiniz. Ama ornegin onun onune bir 300'luk disk ekleyip ondan boot
ederseniz, 10 giglik diski kullanabilirsiniz (linux bios kisitlamasi
olmadigindan problem yasamayacaktir).

4 giglik kisma win9x kurup calistirabildiniz mi?

                                                                Doruk