Re: [LINUX:9631] Re: MERHABA

Subject: Re: [LINUX:9631] Re: MERHABA
From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Sat 16 Oct 1999 - 23:28:57 EET DST

On Sat, 16 Oct 1999, Murat Balaban wrote:

> Bence Solaris ogren...
> `Linux cannot be told to someone
> You have to see it for yourself'
>
> - Murat Balaban

Acikcasi bunu senden isteyende bir gariplik var derim. Linux her ne
kadarda Unix olarak tanimlanmassada yinede UNIX like bir isletim sistemi
olarak tanimlanir ama ona cok fazlada dezavantaj getirmiyor.
Unix turevlerinin cogu (FreeBSD disinda) ticari olduklarindan istedigin
anda bulabilme imkanina sahip degilsindir. Her ne kadarda bildigim
kadariyla Solaris icin tek kullanicili surum beles dagitilsada yinede tam
anlamiyla kullanilmiyor. Ayrica ornegin OSF veya AIX gibi sistemleri PC'ye
kuramassin.. O yuzden benim sana onerim Linux yada FreeBSD sistemleri
uzerinde calisman. Bunlari iyice kavrarsan diger Unix sistemlerine
gectiginde biraz cabalayarak hemen adapte olabilirsin. Ornegin ben Linux
kullandigim halde yinede OSF sistemini biraz dokuman inceleyerek
yonetebildim. Ama yinede bu islerde tecrube onemli. Yani kissadan hisse
Unix eger bir standarta ulasmassa yapabilecegin bisey yok. En azindan bir
tanesini iyi ogrenirsin ve digerlerinede mecbur olursan adapte olursun.
iyi calismalar
dS