Linux Ne Zaman Göçer?

Subject: Linux Ne Zaman Göçer?
From: Mustafa Baser (bmustafa@obl.bilkent.edu.tr)
Date: Thu 07 Oct 1999 - 08:54:49 EET DST

Merhaba,

Linux'un nasıl göçtüğünü görmek istiyorsanız, aşağıdakileri yapın

1. celeron 433, 80MB lık bir makinaya Linux kurun
2. laboratuvara 15 adet PC koyun ve hepsini Linux'tan windows95
remooteboot yaptırın
3. DNS kurun ve çalıştırın
4. kurumunuzun router'lik işini yaptırın
5. web server kurun ve çalıştırın
6. dhcp kurun ve çalıştırın
7. mars_nwe kurun ve çalıştırın
8. sendmail ile e-posta sunuculuğu yaptırın
9. netatalk ile makintosh makinalara yazıcı ve dosya sunuculuğu yaptırın
10. Yukarıdaki işlemler devam ederken sizde başına oturup StarOffice ile
yazınıza devam edin ve buna ek olarak,
11. 15 makinadan tüm öğrenciler telnet çekip birbirleriyle talk yapsınlar
12. ftp sunuculuğu yaptırın
13. tftp sunuculuğu yaptırın
14. pSQL veritabanı sunuculuğu yaptırın
15. tüm bunların yanı sıra birkaç Netscape penceresi açın ve 30 dakika
kadar bekleyin. Tabiiki açık dosya sayısı 15.000 civarına gelmiş olacak

Ben denedim çöktü. En son bir kullanıcının şifresini değiştirmek üzere
başka bir konsola geçtiğimde ekranda tuhaf tuhaf yazılar çıkıp aynen
göçükledi.

Linux çömkmez diyenlere örnek olsun. Diğer işletim sistemlerini
övenlere de ibret olsun.

Not: Elbetteki bu alaycı yazımı Linux'u küçümsemek için yazmadım. (En
azından beni tanıyanlar böyle bişey yapabileceğimi beklemezler). Tam
tersine ne kadar büyük olduğunu göstermek için. Yıkarıdakilerin hepsinin
başka bir işletim sisteminde çalışıyor olması hayal bil edilemez.
Kendilerinin ne kadar iyi olduğu ile övünenler bu yazıyı okusunlar ve
hayal sınırlarını genişletsinler.