Re: [LINUX:10715] kernel

Subject: Re: [LINUX:10715] kernel
From: turan yuksel (e109796@metu.edu.tr)
Date: Tue 30 Nov 1999 - 23:56:20 EET

On Tue, Nov 30, 1999 at 01:12:31PM +0200, murat selcuk wrote:
> kernele yaptığımız her ufak eklentide make dep;make clean;
> make bzImage;hatta make modules,,, gibi rutin komutlarla
> dakikalarca beklemek zorundamıyız.En azından ufak eklentiler
> için kısa bir yol yok mu?
Ingilizce meali:
        it's not a bug, it's a feature !

bildigim kadariyla yok. Ama bu yontem sayesinde tehlikeli kodun kernel
seviyesinde calismasi (*) da onlenmis oluyor. Cunku bildigin kodu
kullaniyorsun--en azindan bir dogrulama mekanizmasi gelisene kadar boyle olmak
zorunda. Linux kernel'inin _gercekten_ gercek kernel oldugunu da md5 gibi
yontemlerle kontrol edebilirsin.

(*) Normalde, .... root bile olsan, bazi sistem kaynaklarina direkt ulasamazsin.
Kernel'in araci olmasi gerekir--cunku kod kullanici seviyesinde calisir. Bu
yetki seviyeleri, CPU'nun icinde olan bir mekanizma; cesitli yetki seviyeleri
cesitli makine komutlarinin calismasina izin veriyor. Eger izin verilmeyen
bir komut verilirse, alet hata uretiyor. DOS gibi ilkel isletim sistemlerinde
boyle bir mekanizma yok. Windows'da da bu yetki seviyesi geyigi yok, dolayisiyla
herhangi bir program erismemesi gereken yerlere erisebiliyor---virus yazmanin
temel ilkesi de saglaniyor boylelikle.