suse&mouse

Subject: suse&mouse
From: Bahadir ARMAGAN (BArmagan@transvaro.com.tr)
Date: Tue 30 Nov 1999 - 11:23:24 EET

merhaba,
bir makinaya suse6.2 kurdum (chipin verdigi). Makinadaki mouse biraz ilginc
4 boyutlu denen 2 tekerlekli ps2 mouselardan. Tam olarak adi winbest 4D
mouse. Neyse kurulumda mouse'u ps2 mouse olarak tanittim. Ilk acilista
consolda sorunsuz calisti. Suse'ye ozgu oldugunu saniyorum SAX isimli
programla X ayarlarini yapmaya kalktigimda x server acildi fakat mouse da
hibir hareket yok. Bana ilginc gelen konsolda da yok. Kisacasi sax'ta ilk
menude takildim kaldim. kisa yol tusu falan aradim ama bulamadim.... galiba
sax'i kullanabilmek icin ille de calisan bir mouse gerekiyor. ilk olarak
aklima gelen normal seri mouse ile denemek oldu. Bunun icin /etc/rc.config
dosyasindaki (sanirim diger sistemlerde/etc/rc.d'ye karsilik geliyor)
gpm'nin parametresini "gpm -2 /dev/cua" olarak degistirdim. Neden
/dev/mouse linkini /dev/cua0'a ayarlamadin derseniz "ln /dev/mouse
/dev/cua0" dedigimde hata verdi(komutun manueline baktim ama anlamadim).
Galiba /dev/cua0 mouse icin yanlis bir device olmali ki makina boot
esnasinda login asamasina gelindiginde klavye kitleniyor. basima gelecekleri
tahmin ettigimden rc.config dosyasinin bir yedegini almistim. fakat tabi
/root dizininde kurtarmak icin CD'den boot edip rc.config'i eski yerine
koydum. Boot ettim baktimhicbirsey degismemis. yine klavye kitlenip kaliyor.
neyse cok konustum,
biraz da siz konusun...
tesekkurler