Ynt: [LINUX:10693] sendmail problemi

Subject: Ynt: [LINUX:10693] sendmail problemi
From: Altuğ Bayram (altugbayram_2000@yahoo.com)
Date: Mon 29 Nov 1999 - 05:10:44 EET

Merhabalar.
Ilk olarak asagidaki mesaji elinizle yazdiginizi kabul ediyorum, cunku
server'in adresi .tm diye bitiyor :). Yazdiginiz mesaj mail gondermek degil,
mail almaya calistiginizda ortaya cikmis olmali, cunku protocol pop3
yaziyor.
Ben de RedHat 6.0 kullaniyorum ve RedHat neden oldugunu bilmedigim bir sey
yapmis, sistem kurulumunda POP3 kullanimi default olarak kapali geliyor.
Acmak icin /etc/services dosyasinin 75 ve 76. satirlarindaki pop-3
yazisindan once gelen # isaretlerini kaldirin. Bundan sonra hic bir sey
yapmaniza gerek kalmiyor. Bunu bulana kadar en az 3 gun harcadim, ve hala
anlayabilmis degilim.
Windows makinelerden mail gondermek icin ise /etc/sendmail.mc dosyasinin
sonuna
FEATURE(`relay_local_from')
satirini eklemeniz gerekiyor. Bu sayede gonderici olarak o makinede kayitli
bir kullanici ismi yazan herkes makineniz uzerinden mail gonderebilir hale
geliyor. Normal olarak sendmail yalnizca gondericinin bulundugu makine
kendisi ise ya da alici o makinede kayitli ise SMTP ile mail gonderilmesine
izin veriyor.Yani Windows makinelerdeki kisiler kesinlikle mail
gonderemiyorlar. Ustteki satiri yazdiktan sonra config dosyasini yeniden
olusturmaniz gerekiyor. Bunun icin de:

m4 /etc/sendmail.mc > /etc/sendmail.cf
kill -HUP `head -1 /var/run/sendmail.pid`

yazarak konfigurasyonu yenileyip sendmail'i bastan baslatiyorsunuz.
Yalnislikla sendmail'i oldurecek olursaniz

/usr/sbin/sendmail -bd

yazarak yeniden baslatabilirsiniz. Basina dizini yazmayi unutmayin,
yoksa -HUP sinyallerini yemiyor. Son olarak, eger makinenizin
xxx@kursmer.edu.tr seklinde gonderilen mailleri kendi uzerinde tutmasini
istiyorsaniz /etc/sendmail.cw dosyasina

kursmer.edu.tr

yazmaniz gerekiyor. Burada makinenizin disardan mail gondermek icin
kullanilabilecek butun isimlerini ALT ALTA yazmaniz gerekiyor.
(kursmer.edu.tr, mail.kursmer.edu.tr, www.kursmer.edu.tr vs.). Sendmail'in
log dosyasini da tail -f /var/log/maillog ile gorebilirsiniz. Bu sekilde
yazarsaniz dosyada olacak her degisikligi aninda gorebilirsiniz.

Butun bunlari anlatiyorum, cunku bizim sendmail'i ayarlayana kadar bayagi
sIkIntI cektim. Baskalari da ceksin istemiyorum :). Iyi gunler dilerim.