Re: [LINUX:10531] MRTG

Subject: Re: [LINUX:10531] MRTG
From: Serkan AKÇIN (serkan@ankara.baskent.edu.tr)
Date: Tue 23 Nov 1999 - 10:26:19 EET

Mrtg programi snmp protokolu uzerinden calisir.
Eger istatistigini cikartacagin cihaz bir router ise
uzerinde mutlaka snmp daemon destegi geliyordur.
Ornegin cisco routerlarda
"snmp-server community public RO"
komutunu vererek analiz yapabilirsin.

Ama incelenecek cihaz bir unix makina ise
ornegin linux serverlar icin "cmu-snmp"
paketi guzel bir cozum olacaktir.
Kurumu oldukca kolay.

cmu-cnmp bulabilecegin
Adres : http://www.gaertner.de/snmp/
Turkiye icinde ise tavsiyem : ftp://ftp.baskent.edu.tr/pub/snmp

cfgmaker kullanimi...
cfgmaker public@makina.domain.com >>mrtg.cfg
Burada community degerin farkli ise public satirini degistirmen gerekiyor.

Olucasak mrtg.cfg dosyasinin baslangicindaki WorkDir parametresini
Ornegin WorkDir : /var/lib/apache/htdocs vererek internete rahatca
acabilirsin.

indexmaker -t 'All my Routers' -r '.' -o /var/lib/apache/index.html mrtg.cfg

sekilde de cabucak bir index.html olucturabilirsin.

Kolay gelsin.