Re: [LINUX:10531] MRTG

Subject: Re: [LINUX:10531] MRTG
From: Kenan Tahsin Hersan (Tahsin.Hersan@RUMELI.NET)
Date: Tue 23 Nov 1999 - 09:33:25 EET

Merhaba,

Once "./configmaker community@router_ip >> mrtg.cfg" ile bir config dosyasi
olusturmalisiniz. Configmaker'in yaptigi sey router'iniza SNMP sorgulama
yaparak butun portlarini ogrenmektir. Daha sonra olusan mrtg.cfg dosyasini
editleyerek size uygun sekle getirmelisiniz. (Bu arada router'da SNMP
tanimlamalarini yaptiginizi varsayiyorum.) configmaker'in kullanilmasi
router'daki portlarin SNMP numaralarini bilememekten kaynaklaniyor. Ornegin
Cisco 4500'de mrtg icin 0 nolu port Ethernet, 1 Fast Ethernet, 2-9 Seri
Portlar gibi... Ayni sekilde ascend pipeline icin 0 Console, 1 Ethernet, 2
WAN portu olabiliyor.

Butun ayarlar yapildiktan sonra mrtg'yi cron ile 5 dakikada bir calismasi
icin configure etmeniz gerek. crontab'a eklenecek ornek satir su sekildedir:

0,5,10,15,20,25,30,35,40,45,50,55 * * * * /<mrtg-bin>/mrtg <path to
mrtg-cfg>/mrtg.cfg

Umarim yardimi olur.
Sevgiler,

Kenan Tahsin Hersan