Re: [LINUX:10435] Windowsu silmek

Subject: Re: [LINUX:10435] Windowsu silmek
From: Ertan Kucukoglu (ertank@ozlerplastik.com)
Date: Sat 20 Nov 1999 - 11:58:02 EET

"mahmut ingeç" wrote:

> Merhaba arkadaşlar....
>
> Makinamda linux 6.2 ve windows95 var idi....
> Arkadaşım yanlışlıkla windows95'i silip yerine
> Windows98 'i kurmuş .Artık linux'e ulaşamıyorum.Açılış
> disketiyle açıyorum Bir yerde takılıp kalıyor:
>
> VFS: Cannot open root devices 03:06
> Kernel Panic: VFS: Unable to mount root fs on 03:06
>
> Yardımcı olursanız sevinirim...Teşekkürler

Merhaba,

Isletim sistemini de belirtseydin iyi olurdu.

Elinde CD varsa isin daha kolay. Slackware icin 'boot:' yazisi
geldiginde 'vmlinuz root=/dev/hda2' gibi bir satir ile diskinin 2.
partitionunda bulunan linux sistemini acabilirsin. (Bunu kendi sistemine
gore degistirmen gerekli) Acildiktan sonra 'lilo' yazman yeterli. Linux
tekrar eski lilo ayarlarini MBR'Ye yukleyecektir.

Eger CD surucun yoksa uzerinde lilo olan bir disket bulman veya disket
ile acarken yukaridaki islemi denemen gerekebilir. (Olup olmadigini
bilmiyorum.)

Iyi calismalar

Ertan Kucukoglu
ertank@ozlerplastik.com