RE: [LINUX:10414] RE: linuxconf vs

Subject: RE: [LINUX:10414] RE: linuxconf vs
From: Murat Suluhan (msuluhan@tai.com.tr) ((msuluhan@tai.com.tr))
Date: Fri 19 Nov 1999 - 08:56:28 EET

/*-------------------------------------------------------------
Saygilar, iyi calismalar EXACTLY F | R | E | E | D | O | M
Murat SULUHAN
Application Programmer
LifeIs("C++");
-------------------------------------------------------------*/

        [Murat Suluhan (msuluhan@tai.com.tr)]
        Bu hafta basindan beri de Windows 9x i cok nadiren aciyorum :-)),
yavas yavas evdeki tum islerimi (ozellikle Internet'i ) linux a aktarma
planlarim var :-)

> [...]
> dosyasindan yapilan konfigrasyon zor degil ki. Bana daha kolay geldigi
> icin genelde bu yolu tercih ediyorum. Ayrica hata bulmak da kolaylasiyor.
> Zaten conf dosyalarina girdiginde cogunda 3-4 satir aciklama ve altinda da
> o ozelligin oldugunu gorursun. Zaten programin conf dosyasina soyle bir
> gozattiginda neler oldugunu hemen anliyorsun. Sonuc olarak bence dedigin
> frontend programlar oyle cok da farkli birsey yapmiyor. Mesela
> kullanacagin dns serveri linuxconf'tan gidip degistirmekse bence
> resolve.conf'ta degistirmek cok daha kolay. :)
        tabii benim burada esas sorunum belli oldu hangi is icin hangi dosya
nasil kurcalancak :-)

> [...]
> konfigurasyonla >uygun bir makinede %200'un ustunde performans artisi
> sagladigini yaziyordu.
>
> Bircok veritabani programinda mesela optimize secenegi olur bilirsin.
> Bunlar gercekte programin yaptigi hatalari (ancak sonucu etkilemeyen)
> duzeltir. Bir arkadasimin anlattigi bir ornek, dreamweaver web editoru
> kullanirken dosya boyunun asiri buyudugunu gormus, actiginda
> hatalar gormus, neyse optimize islemi iste bunlari duzeltiyor. Sonuc
> olarak eger conf dosyalarini sen editlersen bu tur seyler basina gelmez.
> Ornek konudan farkli ama gercekte ayni seyi isaret ediyor.
        yine hangi dosya hangi is icin nasil kurcalancak :-)

> cozene >kadar Linux ile bayagi bir guresmem gerekecek. Sabahtan aksama
> kadar Linux >un basinda otursam (ki anladigim kadari ile burada cogu kisi
> oyle) ugrasip >yapıyım bende oyle bir duzgun konfigure edilmis Linux. Ama
> zaten ksıtlı olan >zamanımda en azından linux a alisincaya kadar bu tarz
> araclarin olmasi gerektigi >kanisindayim.
>
> Tamam haklisin ama conf dosyalarini gozunde biraz fazla buyutuyorsun
> gibime geliyor.
        [Murat Suluhan (msuluhan@tai.com.tr)]
        belkide :-)

> takim >mantikli yolların olmasi lazim. Linux kitaplarinda, Linux ile
> ilgili giris seviyesinde >bilgi aktaran dokumanlarda "Linux bilgisayarı
> ile ugrasmayi sevenler, bir sorun >ciktiginda haril haril o sorunu cozmeye
> calisanlar icindir" gibilerden ibare oluyor. >Bana arada sırada fazladan
> kastiriyomusuz gibi geliyor.
>
> Ben makinamda sorun cikmasini sevmem ki duzeltmeyi seveyim. :) O cumleyi
> soyle cevirmek gerek, "linux bilgisayar ve ag konularindaki bircok konunun
> temelini iyi bilenler icindir", aslinda bu da abarti oldu. neyse. :)
        [Murat Suluhan (msuluhan@tai.com.tr)]
        Biraz abarti oldu ama o kadar da degil :-) Linux ile benden daha
hasir nesir olan bir mail arkadasim var, arkadas linux u windows bilen
birinin kullanabilecegini iddia ediyor. Buna dayanak olarak da gnome, kde,
enlightenment gibi arabirimlerin gelismis olmasina bagliyor. Ben de Linux un
onunde -ozellikle bilgisayarla meslek, hobi vb. sekilde hasir nesir olmayan
insanlara yonelik olarak- bir miktar daha yol oldugu gorusundeyim. Tabii
benim goruslerime gore oınun Linux'a bu kadar guvenmesi sadece Linux un
saglamlıgından degil, buyuk oranda MS&Bill dusmanligindan kaynaklaniyor.
Eninde sonunda kullanici bir sekilde conf dosyaları ile ugrasmaya basliycak
o zaman ne yapcak peki :-). Kac tane windows kullanıcısı regedit in ne ise
yaradigini biliyor.

        Sonuc olarak benim ve benim konumumda olan kullanıcıların sorunu
                hangi is icin
                hangi konfigurasyon dosyasini
                nasil duzeltmem(iz) - kurcalamam(iz) gerektigini
        ogrenmem(iz) gerekiyor. :-))

        Bu konuda bir kitap varmi, ozellikle Red Hat icin :-))

> (bu arada hicbir temel bilgisi olmayan NT adminlerinin kurduklari
> sistemlerden bir ara bahsederim)
        [Murat Suluhan (msuluhan@tai.com.tr)]
        NT kurmak Linux dan zor yaw .-) Slackware i kurmak zor denir. ben
ilk deneme de kurdum ve de calisti :-) NT de ise bir suru dert, HCL listesi
felan; kuramazsan bir de donanim HCL de listeli degilse al basina belayi MS
den destek de alamazsin, ayrica NT yi bilen bir arkadasim ilk defa Linux
denemeye kalkti. Red Hat 6.0 i kurarken telefondan fdisk destegi verdim :-)
Adamin cok hosuna gitti, cok rahat kuruluyor felan dedi. Hala kullanıyor.
eleman butun islerini Linux dan tasimaya basladi. Ama conf. dosyaları ile
arasi onunda pek iyi degil. Bu yuzden kurcalama bozulmaz taktigi uyguluyor.
:-)