RE: [LINUX:10393] RE: linuxconf vs

Subject: RE: [LINUX:10393] RE: linuxconf vs
From: Alper_Oguz (alper@eksen.com)
Date: Thu 18 Nov 1999 - 12:17:50 EET

Merhaba

>belli bir rahatliga alistim, eve gidince de oturup ulan arkadas sorun
nerde acaba >diye conf dosyaları arasinda dolasinca mailleri,
news-groupları takip etmeye <zaman kalmiyor. O yuzden arada sırada Linux
u 1 hafta hic acmadigim bile >oluyor :-(.  Gunde 8 saat 9x karsisinda
program yaziyorum, eve gidip gene
Cidden oyle 1 hafta hic acmadigin oluyorsa linuxtan sogumussun
diyebilirim. :)

>bilgisayarın basina oturuyorum hadi linux ile calisiyim diyorum burada
sorunla >karsilasmak istemiyorum. Rahatca konfigure ediyim Unix lere
ozgu cokmeme, >zart zurt restart istememe gibi klasik ozelliklerle rahat
rahat calisiyim istiyorum >ama olmuyor. Bu mailleri okuyan
arkadaslarimin icinden o zaman Linux kullanma >diyenlerde olucaktir ama
ne yapalim kullanmaya calisiyoz iste :-)
Sonucta kimse kullanma diyemez de, birseye aciklik getirmek gerek conf
dosyasindan yapilan konfigrasyon zor degil ki. Bana daha kolay geldigi
icin genelde bu yolu tercih ediyorum. Ayrica hata bulmak da
kolaylasiyor. Zaten conf dosyalarina girdiginde cogunda 3-4 satir
aciklama ve altinda da o ozelligin oldugunu gorursun. Zaten programin
conf dosyasina soyle bir gozattiginda neler oldugunu hemen anliyorsun.
Sonuc olarak bence dedigin frontend programlar oyle cok da farkli birsey
yapmiyor. Mesela kullanacagin dns serveri linuxconf'tan gidip
degistirmekse bence resolve.conf'ta degistirmek cok daha kolay. :)

>Ayrica 1-2 ay once bir dokuman okudum, FreeBSD icin yazilmisti ve Linux
>dagitimlarinin hepsinde buna benzer bir durum oldugunu yaziyordu
(dokumanı >nerde okudugumu hatirlarsam extra dan post ederim)  FreeBSD
nin install >edildikten sonra yapılacak bir extra ve dogal olarak manuel
bir konfigurasyonla >uygun bir makinede %200'un  ustunde performans
artisi sagladigini yaziyordu.
Bircok veritabani programinda mesela optimize secenegi olur bilirsin.
Bunlar gercekte programin yaptigi hatalari (ancak sonucu etkilemeyen)
duzeltir. Bir arkadasimin anlattigi bir ornek, dreamweaver web editoru
kullanirken dosya boyunun asiri buyudugunu gormus, actiginda
hatalar gormus, neyse optimize islemi iste bunlari duzeltiyor. Sonuc
olarak eger conf dosyalarini sen editlersen bu tur seyler basina gelmez.
Ornek konudan farkli ama gercekte ayni seyi isaret ediyor.

>server degil ama yine de dogal olarak sorunları var, ve ben bu
sorunları cozene >kadar Linux ile bayagi bir guresmem gerekecek.
Sabahtan aksama kadar Linux >un basinda otursam (ki anladigim kadari ile
burada cogu kisi oyle) ugrasip >yapıyım bende oyle bir duzgun konfigure
edilmis Linux. Ama zaten ksıtlı olan >zamanımda en azından linux a
alisincaya kadar bu tarz araclarin olmasi gerektigi >kanisindayim.
Tamam haklisin ama conf dosyalarini gozunde biraz fazla buyutuyorsun
gibime geliyor.

>Tamam kabul ediyorum Linux, 9x ve NT ye  benzemez ama benim gibi Linux
>makinesinin basinda sadece aksamlari 2-3 saat oturan insanlar icinde
bir takim >mantikli yolların olmasi lazim. Linux kitaplarinda, Linux ile
ilgili giris seviyesinde >bilgi aktaran dokumanlarda "Linux bilgisayarı
ile ugrasmayi sevenler, bir sorun >ciktiginda haril haril o sorunu
cozmeye calisanlar icindir" gibilerden ibare oluyor.  >Bana arada sırada
fazladan kastiriyomusuz gibi geliyor.
Ben makinamda sorun cikmasini sevmem ki duzeltmeyi seveyim. :) O cumleyi
soyle cevirmek gerek, "linux bilgisayar ve ag konularindaki bircok
konunun temelini iyi bilenler icindir", aslinda bu da abarti oldu.
neyse. :)
(bu arada hicbir temel bilgisi olmayan NT adminlerinin kurduklari
sistemlerden bir ara bahsederim)

Gorusuruz

Alper Oguz
alper@eksen.com