RE: [LINUX:10376] linuxconf vs

Subject: RE: [LINUX:10376] linuxconf vs
From: Murat Suluhan (msuluhan@tai.com.tr) ((msuluhan@tai.com.tr))
Date: Thu 18 Nov 1999 - 08:54:49 EET

Merhabalar

Ben is yerinde MS isletim sistemlerini kullanıyorum. İyi veya kotu 9x ve NT
de belli bir rahatliga alistim, eve gidince de oturup ulan arkadas sorun
nerde acaba diye conf dosyaları arasinda dolasinca mailleri, news-groupları
takip etmeye zaman kalmiyor. O yuzden arada sırada Linux u 1 hafta hic
acmadigim bile oluyor :-(. Gunde 8 saat 9x karsisinda program yaziyorum,
eve gidip gene bilgisayarın basina oturuyorum hadi linux ile calisiyim
diyorum burada sorunla karsilasmak istemiyorum. Rahatca konfigure ediyim
Unix lere ozgu cokmeme, zart zurt restart istememe gibi klasik ozelliklerle
rahat rahat calisiyim istiyorum ama olmuyor. Bu mailleri okuyan
arkadaslarimin icinden o zaman Linux kullanma diyenlerde olucaktir ama ne
yapalim kullanmaya calisiyoz iste :-)

Ayrica 1-2 ay once bir dokuman okudum, FreeBSD icin yazilmisti ve Linux
dagitimlarinin hepsinde buna benzer bir durum oldugunu yaziyordu (dokumanı
nerde okudugumu hatirlarsam extra dan post ederim) FreeBSD nin install
edildikten sonra yapılacak bir extra ve dogal olarak manuel bir
konfigurasyonla uygun bir makinede %200'un ustunde performans artisi
sagladigini yaziyordu. Tepkim "ohaaa" oldu. Hatirladigim kadari ile bu
makine pek cok isi tek basina yurutmeye calisan bir Internet sunucusuydu.
Benim evimdeki Linux Internet server degil ama yine de dogal olarak
sorunları var, ve ben bu sorunları cozene kadar Linux ile bayagi bir
guresmem gerekecek. Sabahtan aksama kadar Linux un basinda otursam (ki
anladigim kadari ile burada cogu kisi oyle) ugrasip yapıyım bende oyle bir
duzgun konfigure edilmis Linux. Ama zaten ksıtlı olan zamanımda en azından
linux a alisincaya kadar bu tarz araclarin olmasi gerektigi kanisindayim.

Tamam kabul ediyorum Linux, 9x ve NT ye benzemez ama benim gibi Linux
makinesinin basinda sadece aksamlari 2-3 saat oturan insanlar icinde bir
takim mantikli yolların olmasi lazim. Linux kitaplarinda, Linux ile ilgili
giris seviyesinde bilgi aktaran dokumanlarda "Linux bilgisayarı ile
ugrasmayi sevenler, bir sorun ciktiginda haril haril o sorunu cozmeye
calisanlar icindir" gibilerden ibare oluyor. Bana arada sırada fazladan
kastiriyomusuz gibi geliyor.

Saygilar, iyi calismalar EXACTLY F | R | E | E | D | O | M
Murat SULUHAN
Application Programmer
LifeIs("C++");