SuSE 6.2

Subject: SuSE 6.2
From: Berkem Dincman (berkem.din@superonline.com)
Date: Thu 11 Nov 1999 - 22:59:00 EET

Merhaba Linux,
yazacaklarim CHIP Ekim sayisinda verilen SuSE 6.2 ye iliskindir.
Bu listeyi bilmedigim zamanlarda bir cok problemi kendi basima cozmeye
calismistim, bunlardan bazilarini soru cevap seklinde yazarak baskalarina
vakit kazandiririm diye dusundum.

Soru : diskte bulunmayan bazi programlari kendim download edip kurmaya
calisinca, *.h isimli dosya eksik mesaji aliyorum.
Cevap : Internetten bu eksik dosyayi bulup yerine koymak yerine, diskte
varolan suse_lx kaynaklarini yast ile install etmek daha etkili.
Internetten buldugum dosyalar parse error verebiliyor. Dezavantaji ise
55MB lik yer acmaniz gerek.

Soru : Text-modus da e-mail alip gondermek nasil olur?(pek tavsiye
edemiyecegim:-)
Cevap : Oncellikle www.suse.de-->Supportendatanbank-->Kategorien-->
Internet-->E-mail cok onemli bir basvuru secenegi teskil ediyor.
Postalari bir POP3 serverden makinenize indirmek icin fetchmail
kullanabilirsiniz. Yast ile pop paketini kurup, ve yukardaki kaynaktaki
bilgilerdende faydalanarak
.fetchmailrc isimli bir dosya yaratip icine
poll mail.superonline.com protocol POP3 user berkem.din password "*******"
is root
gibi bir sey yazmaniz gerekiyor. Simdi yukardaki kaynakta da belirtildigi
gibi
fetchmail -v --keep -a >> /var/log/fetchmail 2>&1
komutu ile postalarinizi serverden silmeden indirebilirsiniz. Simdi pine
ile bu postalari okumayi denedim ve oldu. Su an listedeki mailleri bu
sekilde takip ediyorum.
Dogru adres basan email gondermek biraz problemli. Ben bunun icin
berkem.din isimli bir user actim ve pine setup daki domain secenegine
superonline.com yazdim. Mail gondermem de bu sekilde. Ama yukardaki
kaynaktan faydalanarak sendmail configuration i biraz degistirdim. Ne
yapip ne yapmadigimi ben de artik pek bilmiyorum, ama calisiyor!

Soru : Soundcard nasil tanitirim?
Cevap : Gene www.suse.de-->Supportendatanbank-->Kategorien-->Hardware-->
Sound da ozellikle SuSE 6.1 ve ustu icin cok kolay bir tarif var.
berkem
 "The box said: 'install on Windows 95, NT 4.0 or better'. So I
installed it on Linux."
"1.yard (out o 9)"
"lemon from the tree, fish from the sea, live in Bodrum."