Re: [LINUX:10081] /var/log/messages

Subject: Re: [LINUX:10081] /var/log/messages
From: Turan Yuksel (e109796@metu.edu.tr)
Date: Sun 07 Nov 1999 - 11:04:32 EET

On Sun, 7 Nov 1999, dd wrote:

:/var/log/messages'ta her yirmi dakikada bir
:
:Nov 7 06:26:30 sunburn -- MARK --
:
:die bi satir yazilio, nedeni ne olabilir bunun? crontab'a baktim ama 20

Bilgisayar, o an hayatta oldugunu mark ediyor, benim yorumum budur. Bircok
diger makina da -- MARK -- eder, eger dikkatini cektiyse.

:bi de syslog'la messages'in farki nedir? ikisini de syslogd yazmio mu? e
:neden iki ayri dosya o zaman peki?

Evet, ama /etc/syslogd.conf 'daki konfigurasyona gore mesajlar gruplaniyor.
Istersen, baska dosyalara da dagitim yapabiliyorsun.
Bir guzellik... Cunku log'lari taraman gerektiginde daha az veriyi gozden
gecirmek gerekiyor.

--
Turan Yuksel
e1097963@ceng.metu.edu.tr