Re: [LINUX:10056] Internet olmuyor!!!!

Subject: Re: [LINUX:10056] Internet olmuyor!!!!
From: Recai Oktas (roktas@samsun.omu.edu.tr)
Date: Sun 07 Nov 1999 - 07:18:08 EET

Merhaba,

Bendeki kppp superonline ayarlarini veriyorum:

Baglantiyi script-based yapin ve login script kismina giderek 'EXPECT'
arguman alanina 'rname:' yazin (tirnaklar haric, yani 'username:'
promptunun 'rname:' kismi) ve bunu ekleyin (yani 'Add'). Ikinci satir
olarak 'ID'i secin ve ekleyin (kullanici ismini daha onceden Login ID:
kismina yazmis oldugunuzu kabul ediyorum). Ucuncu satir olarak yine
'EXPECT' secin ve arguman alanina 'sword:' yazin ('password:' promptunun son
kismi) ve ekleyin. Son satir olarak password promptuna ne cevap
verilecegini belirleyeceksiniz. Bu amacla 'Password'u secin ve ekleyin
(kullanici parolasini daha onceden Password alanina yazmis oldugunuzu
kabul ediyorum). Hepsi bu kadar. Diger ayarlari (DNS dahil) oldugu gibi
birakin. 'resolve.conf'da DNS ayari yapilmis ise tekrar kppp'de DNS
ayari yapilmasi gerekmiyor (siz zannediyorum oyle yapmissiniz, ustelik
birbirlerinden farkli??? bence kppp'de verdiginiz DNS'leri
resolve.conf'a yazin, bunlar bildigim DNS'ler cunku.. digerlerini
bilmiyorum) Bu arada e-mail'larinizi netscape ile degilde 'elm', 'mutt'
veya 'pine' ile idare etmek istiyorsaniz (pine tavsiye edilir)
kppp-->Dial'da 'Execute program upon connect' kismina bir 'fetchmail'
satiri ekleyebilir ve 'Execute program upon disconnect' kisminda da
baglanti kapandiginda 'fetchmail --quit' ile bu daemon'u
oldurebilirsiniz. Ayrintilar icin bana basvurabilirsiniz. Iyi
calismalar.

Not: 'kwvdial' da iyi bir program. Ozellikle modem'i cok iyi algiliyor
ve modem init script'lerini dogru ayarliyor. Kucuk bir trick: kppp
kullanacak olsaniz bile hizli cevirme (dial) icin 'kwvdial'dan
yararlanin. kwvdial'i calistirip modem'i konfigure edin ve buradan
ogreneceginiz modem init scriptini kppp-->Modem-->Modem
Commands-->Initialization String alanina yazin. Bu arada
Pre-Init/Post-Init Delay degerlerini de 10 yapin. Dial sureniz oldukca
kisalacaktir.

--
Recai Oktas
roktas@samsun.omu.edu.tr