Re: [LINUX:10013] linux bir makinineye bir sql server kurmak istiyorum

Subject: Re: [LINUX:10013] linux bir makinineye bir sql server kurmak istiyorum
From: Ertan Kucukoglu (ertank@ozlerplastik.com)
Date: Thu 04 Nov 1999 - 08:20:44 EET

Kadir Tetik wrote:

> linux bir makineye bir SQL-Server kurmak istiyorum.
> ve buna perl yada baska bir script dile ile ulasmak istiyorum galiba php
> diye bir sey var.
>
> 2 sorum var :
>
> 1. linux uzerinde calisan bir sql server nerden bulabilirim ( parali yada
> bedava)
> 2- NT deki control paneldeki gibi bir system DSN tanimlamak gerekiyormu? (
> 32 bit DSN ODBC iconu)
>
> elinde boyle bir veri tabanina sorgu gonderen ve kayitlari listeme ici yapan
> script olan varsa bir ornek yollayabilirmi?

SQL serverdan kastin MS-SQL server degilse linux uzerinde ucretsiz
bulabilecegin InterBase 4.0 SQL server var. Bunu php ile de
kullanabiliyorsun.

Internetten download icin www.interbase.com adresine bak. Ben oradan
aldim. Ama su anda tam linki hatirlamiyorum. Yaklasik 4MB civarinda.

Ornek bir SQL script:
SELECT * FROM TABLO1;

Daha basitini dusunemiyorum :-) Ancak eger sen php icinden nasil alirim
diyorsan... Uzgunum. php kitabini biraz karistirman gerekecek.

Iyi calismalar

--
Ertan Kucukoglu
ertank@ozlerplastik.com