Re: [LINUX:7123] Firewall

Subject: Re: [LINUX:7123] Firewall
From: Mustafa BiNATLI (linux@deba.com.tr)
Date: Wed 30 Jun 1999 - 12:29:37 EET DST

Selam

Icerideki kullanicilarin disari cikmalarini firewall ile yapman pek
kullanisli degil. Zaten firewall kurarsan bir squid proxy de kurman
gerekecek. Icerideki kullanicilarin disari cikislarini squid ile
kisitlayabilirsin hatta su tarihte su saatte su kullanicilara yetki ver
diye ayarlamalar bile yapabilirsin. Bunun icin squid.conf da access
controls var. Squid.conf daki aciklamalari okuyarak rahatlikla
yapabilirsin. Ip chains hakkinda ipchains How To cok iyi. Onu sakin
kafayla yeniden okumani tavsiye ederim. Kullanimi cok rahat ve basit.
Portlari ve iceri giren ip leri rahatlikla sinirlayabiliyorsun. Bu arada
squid kurmadan sadece firewall kurarsan icerideki kullanicilarin disari
cikmalari sadece masquerating ile mumkun olabilir.

Iyi calismalar

Mustafa Binatli
Orbital Labs
mbinatli@orbitallabs.com