Re: [LINUX:7159] Re: Linux vs NT Performans karsilastirmasi gercek sonuclar

Subject: Re: [LINUX:7159] Re: Linux vs NT Performans karsilastirmasi gercek sonuclar
From: Zafer Berber (zafer@nettr.orion.net.tr)
Date: Mon 28 Jun 1999 - 16:06:22 EET DST

saydiklarinin hepsine katiliyorum , katilmamak elde degil :))

Simdi:

* Elimde cesitli NT server'lar ve cesitli linux/Unix server'lar var. Ne
zaman NT'de bir degisiklik yapsam alet "Restart me!!!" diye tutturuyor.
Halbuki linux/unix sistemlerde config degisikligi yapinca sadece ilgili
daemon'lari oldurup kaldirmam yetiyor. E o zaman ben bu isten ne
anladim? Kullanicilara ikide bir "sistemden cikin, restart edicem"
denmez ki... Adamin tek isi mail okumak diil. Ayrica karsilastirilabilir
bir konfigurasyonla Linux'un shutdown/restart'i NT'den kat be kat hizli.
NT'yi restart et dedigimde iki saat "Dur ben verileri diske yaziyim
ondan sonra" diyor. Ama ben server'i iki dakika once acmisim, ne fayda.
Server 20 gun de acik dursa, 5 dakika da acik dursa saatlerce biseyleri
diske yaziyor.

Ethernet kartini tanitiyordum gecenlerde baya bir ugrastim birde irq lari
degistirdigini dusunursen
baya bi reset istiyor makine

* Bir NT server'a PC Anywhere gibi ucuncu parti yazilimlari olmadan
uzaktan mudahale edemezsiniz. Ama linux/unix oyle mi ya?

tabi Pc Anywhere in guvenligi ne kadar iyi diye bir sorunda var

* Son olarak, tamam, web server performansi onemli. Ama internet'den bir
yere baglanirken sinirlamayi olusturan web server performansi mi,
internet'e baglanti hiziniz mi? Sonucta bol grafikli, java script'li,
grafiksel bir sayfaya ulasmaya calistigimda Apache server performansinin
o kadar onemli olacagini sanmiyorum. Varsin sayfa birkac saniye gec
gelsin. Ayrica, server'imin guvenlik acigi varsa ve kesfedilmeden
patch'i ciksin diye dualar edeceksem, hem de bu patch'in sistemimde
kurulu diger yazilimlari etkilememesi icin dualarimi tekrarlayacaksam
(PC Anywhere ve SP+ deneyen baskasi var mi?) web server performansi
bence daha alt siralara duser. Varsin konfigurasyonu GUI'dan yapmayayim.
Server'im guvenli, kesintisiz, uzaktan da basindaymis gibi mudahale
edebilecegim sekilde calisiyorsa benim icin bunlar daha onemli.

ben kullaniyorum , Nt crash oldu diyelim ne yapabiliriz ?
rescue disket ile acip bozuk olan bolumleri tamir edebiliriz , registery
kayitlar vs gidiyor
tabi bunun ne onemi var :))
gecenlerde Nt server a 800 uzerinde dns kayidi actim tabi online bir makine
degil
gel gorki sacmalamaya baslayip crash oldu ve o kadar ugras bosa gitti
yeni bir haber IIS4 un bagini bulmuslar bugsiz bir yasam dusunemiyorum :))

Sonuc olarak, acaba MS, yazilimlari icin odenen parayi hakediyor mu?
Yukarida saydigim noktalar sadece benim icin mi onemli? Sanmiyorum. Ama
bu konuda tartismak isteyenler varsa ozel mailleselim, listeyi mesgul
etmeyelim.

En basitinden linux u bir mail server olarak kurdugunuzu dusunun sendmail e
ne kadar ucret oduyorsun ?
hic .

Sevgi,saygi, NT sucks...

Benden de sevgi Saygi Nt sucks mi
olmayabilir
su anda Asp for apache var bildigim kadariyla ama asp ile ugrasan bir
arkadas iyi olmadigini soyledi
 asp nt de suanda en iyi sekilde kullaniliyor , ve disari cikip is
aradiginizda asp biliyormusun deniyor
asp nin + ve - leri hakkinda yorum yapamiyacagim ama genede dusunmek lazim
bence

service pack lere tas atanlar icin
rootshell.com u takip ediyorsaniz kerneller icin baya bug cikiyor ve sizin
patch lemeniz gerekiyor

sonucta gene ben linux i tercih ederim

Sevgi Saygi ; Linux

Zafer Berber