Linux vs NT Performans karsilastirmasi gercek sonuclar

Subject: Linux vs NT Performans karsilastirmasi gercek sonuclar
From: Erol OZCAN (eozcan@superonline.com)
Date: Sun 27 Jun 1999 - 15:19:56 EET DST

Merhaba,

    Bundan iki ay once Mindcraft in yaptigi Linux - NT karsilastirmasi
sonuclarinin neden yaniltici oldugunu anlatan bir emaili bu listelere
gondermistim. Nihayet PC Week dergisinin laborutuvarlarinda
yapilan yeni testlerin sonucu aciklandi. 4 CPU lu konfigurasyonda

   Web sunumda NT IIS4.0, Linux Apache den %126 daha hizli
   Dosya sunumda NT Linux'tan %116 daha hizli cikmistir.

Ayrica tek CPU ile yapilan teste yine NT, Linux tan ustun
cikmistir. Testler ile ilgili asagidaki sayfaya bakabilirsiniz.

http://www.zdnet.com/pcweek/stories/news/0,4153,1015266,00.html

   Sonuc Linux toplumu acisindan sevindirici olmasada
en azindan Mindcraft in gosterdigi degerlerden daha iyi
ve daha gercekcidir. Simdi bu performans testlerine gore
Linux basarisiz bir isletim sistemi oldugunu soylenler
olabilir. Onlar icin bir takim yanitlar verilebilir.

1) Testler sonucunda Linux un kernel network alt sistemlerinde
IP stack ile ilgili problemler oldugu Red Hat programcisi tarafindan
gozlenmistir. Beta surum olan 2.3 kernel larinda bu hatalar
giderilmeye baslanmistir. Yani gelecek kernel larda bu hatalar
duzeltilmis olacak ve daha iyi performans elde edilecektir.

2) Apache nin gelecek surumu performansini arttiracak
statik sayfa motoru olacak.

3) Linux un ucretsiz, kaynak kodunun herkese acik oldugunu
ve internet araciligi ile binlerce programci tarafindan paylasim
amacli gelistirilmektedir. Windows NT nin ise Microsoft ta calisan
binlerce yuksek ucretli programci tarafindan gelistirilmektedir ve
NT nin herhangi bir icerigini degistirmek icin ortalikta kaynak kodu
olmadigi gibi degistirme hakkinizinda yoktur.

4) Hatasiz hicbir isletim sistemi ve hatta yazilim yoktur!!!
NT de ortaya cikan yazilim hatalarinin duzeltilmesi icin M$ i
beklemelisiniz. Hata cok basit bir nedenden kaynaklansa bile
yapabileceginiz hicbirsey yok. Kapatin web sunumcunuzu hack olmasin.
Ornegin en son eEye NT4+IIS4 hack olayi. Linux ta cozum icin
linux mail grublarina, yazilim gelistirecelere mail atmaniz yeterli.
Cozumler ayni gun icerisinde olabilmekte. Dilerseniz kendiniz
hatayi bulun, kodu degistirin , derleyin ve cogu zaman reboot a
gerek kalmadan yazilimi calistirin.

    Bu arada Linux toplumu icinde soylenecekler var. Bir cogumuz
(hatta ben bile yapiyordum) yeterince gercek verilere sahip olmadan,
her firsatta Linux un NT den daha hizli oldugunu idda ederiz. Evet
bazi islerde gercekten Linux daha hizli. Fakat iddalari daha somut
verilere dayandirmadan savunmanin yalanciliga cikabilecegini
unutmamak gerekiyor.

  Diger bir onemli nokta da Linux gelismesine katki saglama
konusunda. Katkinin sadece program yazarak saglanamayacagini,
karsilastiginiz hatalari ilgili mail grublarina veya programcilara
rapor ederek Linux un daha hizli ve guvenilir bir bicimde gelisecegini
unutmamaliyiz. Yani ben programci degilim ne yapabilirim dememeli.
Aksi takdirde beta surumu icin bile 50$ (NT 5.0) odenmesi gereken ,
kacak kullandiginizda size oldukca yuklu ceza verelicek bir dunya ile
karsi karsiya kalabiliriz.

   iyi calismalar...

Erol Ozcan