Re: [LINUX:7137] Re: HD Mirror

Subject: Re: [LINUX:7137] Re: HD Mirror
From: Mustafa Bodur (mustafa@mail.ada.com.tr)
Date: Sat 26 Jun 1999 - 15:04:46 EET DST

On Sat, 26 Jun 1999, Omer Ilk wrote:

> Date: Sat, 26 Jun 1999 12:41:16 +0300 (EET DST)
> From: Omer Ilk <omerilk@felab.itu.edu.tr>
> To: Multiple recipients of list LINUX <linux@bilkent.edu.tr>
> Subject: [LINUX:7137] Re: HD Mirror
>

> Software Raid ile bunu yapabilirsiniz. Yalniz 2.2.x versiyon
> cekirdeklerdeki raid destegi ile bunu yapamiyorsunuz hata veriyor. raid
> patch i kullanarak yapiliyor. Iki hafta once raid kurdum ve gayet guzel
> calisiyor. Kurmaya karar verirseniz yardim ederim.

        Burada yanlis bir bilgi var. Raid en son 2.2.6 da problemsiz ve
iyi bir sekilde calisiyor. Daha sonraki kernellarla da calisiyor fakat
kernel fs kisimlarinda gidilen degisiklik nedeniyle performans problemleri
var ve arraylar sync olamiyor. 2.2.10 icin bu konuda bir patch cikmak
uzere. Haa unutmadan belirteyim raid linux icin alpha seviyesinde yani
beta bile degil. Kullananlar icin gayet guzel calisiyor ama onemli bir
sistemde kullancaksaniz backup'i ihmal etmeyin. Cunku raid'i disk failure
karsi bagisikli tasiyabiliyor ama fs gocmelerine degil..

> Omer ILK

Mustafa Bodur
mustafa@ada.com.tr