sendmail - mailq

Subject: sendmail - mailq
From: F. Serhat Ebil (Serhat.Ebil@Rumeli.Net)
Date: Thu 24 Jun 1999 - 11:39:32 EET DST

Merhaba,

Hazir Sendmail ile ilgili sorunlar tartisiliyorken ben de bir sorunumu
yazayim:

Sendmail 8.8.7 kullaniyorum.

sendmail.cf dosyasinda asagidaki satir mevcut:

O Timeout.queuereturn=5d

(Sendmail'i bu konfigurasyonla restart ettim...)

Ancak Mail queue'daki mesajlar 5 gun icerisinde gonderilemese bile kuyrukta
beklemeye devam ediyor ve bunun sonucu olarak da mail queue sistikce
sisiyor...

Sendmail'in gonderilemeyen mailleri kuyruktan silmesi gerekmez mi?

Tesekkurler.

Serhat Ebil
serhat.ebil@rumeli.net

Asagida mailq'dan bir parca gonderiyorum:

SAA28895 0 Mon Jun 7 18:46 k
                 (aaaa@rumeli.net... User unknown)
                                   aaaaa@rt01.rumeli.net
SAA13034 9 Thu Jun 10 18:05 <Sirriuyukdinc@aktifktv.com.tr>
                 (Deferred: Connection timed out with
mxpool01.netaddress.usa.)
                                   <sirribdincq2@usa.net>
RAA26247 1765 Tue Jun 8 17:50 MAILER-DAEMON
      8BITMIME (Deferred: Operation already in progress)
                                   <dosmanlib@agfgranti.com.tr
OAA02640 1832 Thu Jun 10 14:23 <Turgayner@aktifktv.com.tr>
                 (Deferred: Connection timed out with service.orim.com.tr.)
                                   <Melikeey@orim.com.tr>
UAA17276 2343 Thu Jun 10 20:10 <azginel@asder.net.tr>
                 (Deferred: 450 <aginel@stargazete.com.tr>... Sender domai)
                                   <foxxx68@aol.com>
NAA15167 50 Mon Jun 14 13:49 <sule.akiturk@rumeli.net>
      8BITMIME (host map: lookup (banKapital.com.tr): deferred)
                                   <TufanI@banKapital.com.tr>
KAA06596 221 Thu Jun 17 10:01 <sule.akiturk@rumeli.net>