Re: [LINUX:7026] web account

Subject: Re: [LINUX:7026] web account
From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Sat 19 Jun 1999 - 16:47:40 EET DST

On Sat, 19 Jun 1999, UNIX Explorer wrote:

> actigim her user icin web directory si nasil actirabilirim.
> mesela ahmet diye user ekledim. Linux un otomatik olarak
> web.abc.com.tr/ahmet i olustutrmasini ve ftp de de buraya yollamasini
> istiyorum.
>
> yardimlariniz icin simdeiden tesekkurler.

/etc/default/adduser icindeki home dizinini /home/httpd/htdocs/$username
(son yazdigimdan emin degilim) yaparsaniz olabilir.. Yalniz bu sefer
sisteme eklediginiz tum kullanicilarin home dizini orasi olacaktir..
Bence bunu boyle yapacaginiza eski tip scriptlerle yapmak daha akillica
olacaktir.. Ozellikle ben yukledigim her redhat sistemine Slackwareden
alistigim adduser scriptlerini koyuyuorum.. Ozel olarak istedigim sekilde
scripti degistiriyorum.. Boylece hicbir karisiklik yasanmiyor..
ftp://ftp.metu.edu.tr/pub/sunsite/system/admin/accounts/ altinda bu tip
scriptleri bulabilirsiniz.
iyi calismalar..
dS