merhaba, YARDIIIIIIM

Subject: merhaba, YARDIIIIIIM
From: I.Fatih Gezen (ifgezen@epsilon-sante.fr)
Date: Thu 17 Jun 1999 - 17:10:44 EET DST

Yaklasik 3 haftadir (yani web serving yapan 3 Linux makinasinin uzerime
kalmasindan itibaren) listeye surekli goz atiyorum.

Sonunda, sararmis eski sayfalarda kalan 'UNIX kullanicisi' bilgimle bu
isin altindan kesinlikle kalkamayacagimin farkina vararak edindigim iki
uc kitap , internette vb. tum kaynaklar 'kesmeyip', 'hap' cozumler
ararken buldugum bu listeden yardim istemeye karar verdim.

Oncelikle, cahillik mazeret degildir ama ben yinede, sacmalama hakkimi
sakli tutmak istiyor ve bu nedenle ozur diliyorum.

Sorunlar o kadar cok ki nerden baslamali. Neyse hikaye soyle.

Makinalardan birisi uzerinde WWW(Apache), DNS (primer ve seconder), FTP,
TELNET... nin calistigi ana makine birden bire kitlenmeye basladi.
Sorunun Linux tabanli olmadigi ve muhtemelen hardware problemi olduguna
karar verdikten sonra yeni bir server satin alip eski makinayi yenisine
transfer etmek icin calismalara basladik. Bu arada system administrator
'umuz kactigi icin de kabak ve bas hikayesi bana patladi. Simdi ;

Su anda calisan (veya surekli problem cikaran demek daha dogru olur)
makina Linux 2.0.36 Redhat 5.01 (Manhattan)
Yeni kurmaya calistigima ise Redhat 6.0 yukledim.

Eski makinaya yeni taktigin AHA-2940 SCSI ile backup alip yeni makinaya
kurmak gibi bir hayal icindeyim.

Problem 1: Linux 2.0.36 Redhat 5.01 (Manhattan) calisan makinaya
taktigim SCSI yi calistiramiyorum.
uygun modul oldugunu dusundugum aic7xxx.o (surum 2.0.36-0.7) yi 'insmod'
ile yuklemeye calistim. cevap

aix7xxx.0: unresolved symbol scsi_command_size_R7db01421
aix7xxx.0: unresolved symbol scsi_unregister_module_Rd913b8f0
aix7xxx.0: unresolved symbol scsi_register_module_R8eff1010
aix7xxx.0: unresolved symbol scsi_unregister_Rd5403f2a
aix7xxx.0: unresolved symbol scsi_register_R0f08cac5

Promblem 2: Normal shutdown sonrasi /dev/hda2 mount edilemiyor. Surekli
olarak superblok hatasi veriyor.

e2fsck -b 8193 /dev/hda
sonrada
mount -t ext2 /dev/hda2 /home
cektikten sonra ancak mount edilebiliyor. Bu arada neler gidiyor
bilmiyorum. Bir daha ki shut down da yine ayni sorun.

Problem 3: Esas yapmaya ugrastigim seye geri donuyorum. Eski Linux
makinasini configurasyonu bozmadan yenisine nasil aktaririm. (Hard
diski yeni makinaya takmak gibi cin fikirler bile geldi aklima ama eski
hard disk Problen 2. yi surek li tekrarliyor ve yeni server in Ultra2
Fast SCSI sini de harcamak istemiyorum. Server da SERVER olmasidan
dolayi buralarda 'Od ve Bok' durumlari icindeyim.

Herturlu Ilgi ve Bilgi Minnettarlikla kabul gorur.

Simdiden tesekkur ediyorum.

Sevgi ile kalin.
Fatih

Fatih Gezen